24.1.10

Ukesoppsummering

- eller: Hvordan har det gått med forsettene denne uka?

Helga full av ingenting går mot slutten og hva har man egentlig bedrevet? Jo, skal vi se, jeg har satt på oppvaskmaskinen et par ganger. Vaskemaskinen går vel på sin fjerde omgang nå. Jeg har strikket en vott, men var ikke helt fornøyd så jeg har begynt på en ny. Jeg har vurdert om jeg skal flytte over ting fra gammel, ødelagt lommebok til ny og rød, men ikke gjort det ennå. Jeg har lest litt (men alt for lite) i bok, jeg har sett to filmer (reprise begge to) og vært alt- alt- altfor mye på pc.

Når det gjelder uka generelt, så har det gått litt bedre med forsettene enn forrige uke. Jeg har husket å ta tran fem ganger, ukemeny ble laget (men ikke slavisk fulgt), middagen har i fem av sju tilfeller vært sunn (vi ser fullstendig bort fra lørdagens tacoform. Og diverse kake- og sjokoladeutskeielser...) og turgåingen har økt med 100% (noe som tilsvarer én tur denne uka mot null uka før...) Vel, fortsatt mulighet for forbedringer. Nå skal vi skynde oss å lage ny ukemeny og så er vi klar for å starte på ei ny uke.


Fire av ukens sunne middager: ørret i basilikumsaus, greske kjøttboller med stekte potetskiver og tsatsiki, wok med kylling og guacamole og lettvint fiskegryte med reker. Alt basert på oppskrifter fra Opplysningskontoret for meieriprodukter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar