8.1.10

En aldri så liten årskavalkade

Nå føler jeg veldig for å gjøre meg ferdig med 2009. Ting har blitt litt forskjøvet blant annet på grunn av et jobbseminar og julepynten forsvant ikke ordentlig fra heimen før i går. Og akkurat det er veldig seint til meg å være. Derfor vil jeg nå sette strek for året med en aldri så liten (lang) bildekavalkade over små og store hendelser i 2009.

Januar

Ida fyller 17 år. Det vil si at hun snart blir 18. Og som jeg alltid sier; det er godt det bare er på unga vi ser at tiden går!



Februar

Februar er fastelavenstid. Vi har ikke kjøkken, men finner ut at Narvesen har gode og ferske boller.



Og det er snø da også. Mye snø.



Mars

Mannen reiser fra oss for leke med de andre gutta (og jentene).



Pia har bursdag og blir elleve år.



Og vi har en flott skidag på jobben i deilig solskinnsvær.



April

I april  er det Mannen sin tur til å feire bursdag og vi spiser en nydelig middag på Chi.



Det nærmer seg påske og vi har selvfølgelig gulebord på jobben.



Og når det omsider er påske, maler vi påskepynt.



Lekker påskepynt...



Og Heidi og sjonkel drar på årets eneste fotosafari.



Vi er på villmarksmesse og ser små og søte dyr -



og ikke minst, den relativt mye omtalte her i bloggen, Lars Monsen.



Og i slutten av april får vi nesten sommervarme og vi setter i gang med omfattende restaurering av hagemøblene.



Mai

Årets 17. mai er av de fineste og varmeste vi kan huske.



Og vi drar på fisketur.



På Langedrag får vi kontakt med noen relativt innpåslitne skapninger.



Juni

I juni forlater Mannen oss for å dra på langtur.



Og byfesten blir som vanlig feiret i øsende regnvær.



Men juni er stort sett flott med godt og varmt sommervær. Og jeg er i et nydelig bryllup.



Og vi rekker å få unna sommerens første -og selv om vi ikke visste det da - eneste bad.



Juli

I juli går sommeren nærmest over til en høstlig tilstand og ferie må i stor grad tilbringes innendørs. Kjøpesentre er da en alternativ idrett. Og på ett av dem får småjentene hver sin bamse.



August

I august får vi endelig litt ordentlig ferie og drar på en noe bråbestemt tur til en sommervarm Praha.



Pia og jeg blir med på en spennende flaggermusnatt



og vi begynner å gå tur.



Opptil flere ganger.



September

September og høst og maisplukking.



Og ikke minst konfirmasjonstid.



Og vi fortsetter med turgåing og finner omsider Myrdammen.



Oktober

I oktober kommer Benjamin hjem på sin aller første perm etter påbegynt førstegangstjeneste.



Linn har bursdag.



Og vi markerer halloween.



November

I november er vi på messe igjen. Nå uten Lars Monsen, men vi fornemmer derimot Märthas nærvær.



Og jeg opplever en av årets aller tristeste dager da jeg tror jeg er nødt til å avlive hunden min. Det unngår vi heldigvis og har takk og lov fortsatt en masete og oppmerksomhetskrevende gammel dame blant oss.



Desember

Årets julekort ble av det enkle slaget, men for all del, det er moro å bruke Photoshop Elements også! Og jeg har jo laget alt selv. Tatt bilde, redigert og skrevet ut. Men håper jeg er tilbake på manuell klipp og lim igjen til neste jul.



På tur opplever Mannen og jeg noen som tar jula noe mer seriøst enn oss. Og vi skjønner at vi er nødt til å gjøre noen nye investeringer før neste jul.





På årets siste dag spiser som vanlig fondue. Men med en fonduegryte som tar fyr og må bæres brennende ut i snøen samt et bord som ender i totalt kaos etter at man har fått mette mager er nå Heidi lei. Og  klar for å innføre en ny tradisjon neste nyttårsaften.



Og da regner jeg omsider 2009 som avsluttet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar