9.1.10

In Kiel gewesen

Det er litt ille å ha hatt tysk på skolen i fire år uten å være sikker på om overskriften er riktig? Jeg kan bare forsvare meg med at i de to årene jeg hadde tysk på videregående, var jeg livredd tysklæreren. Hun er forøvrig i dag en noe kjent person med politisk engasjement. Men dette var en digresjon...

Jeg har altså vært i Kiel. Jobben valgte å legge et, etter mitt syn, svært vellykket seminar til Kiel-ferga. Og det er egentlig mye man rekker i løpet av 47 timer. Foredrag, gruppearbeid og diskusjoner. Sosialt samvær, god mat, show(?), shopping og alenetid. Nå kunne jeg selvsagt lagt ut noen kompromitterende bilder av kollegaene mine. Men, jeg har så snille kollegaer som slett ikke finner på noe galt, så det mest avslørende ville nok være å legge ut bilder av meg selv etter et litt uvant inntak edlere dråper.


Det er ganske pent på Kiel-ferga. Og god mat og gode drinker. Leggen er med av hensikt.

I Kiel får man ca. fire timer til rådighet. Og det rekker sånn omtrent til å komme gjennom 1/3 av kjøpesenteret der. En av butikkene (Peek und Cloppenburg?) overveldet meg med skjorteutvalget sitt. Hylle på hylle med herreskjorter i alle mulige farger. Jeg ble så imponert at jeg måtte ta et bildet. Noe jeg ikke skulle gjort. En morsk vakt kom bort og stoppet meg. Jeg var sikker på at kameraet mitt kom til å bli konfiskert, men han ble vel etterhvert overbevist om at jeg bare var en dum turist og ikke en skummel spion. Og jeg slapp unna med kamera i behold.


Skjorte på skjorte på skjorte. Det fortsetter til venstre for bildet.

Det ble ikke så voldsomt med shopping for meg. Men noe ble det. Blant annet denne t-skjorta med ugle på. Meg vil også ha!


Fiiine ugla!

1 kommentar:

  1. hehe, den t skjorten har jeg og. Kjøpt på NewYorker! :)

    SvarSlett