31.1.10

Hvordan frata barn enhver illusjon om noen gang å få et eget kjæledyr

Mitt tips: Gi dem en potteplante. Og be dem holde den i live! 

Venus fluefanger i juni. Så fornøyd med livet at hun til og med blomstret.

Et trist syn funnet bak en gardin i går.

Ikke for det. Jeg er glad i dyr og kunne sikkert gjerne hatt huset fullt hamstre, rotter, kaniner, fugler, fisker og hester, men det er noe med det at de skal stelles og tas vare på. Et dyr trenger tilsyn hver dag, en plante noe sjeldnere. Men nå må man vel tilstå at dette slett ikke er den første planta i huset som har strøket med. Det er noe med det, plutselig begynner disse plantene å bli kravstore og forlange at de for eksempel må få vann!?

Eksempel på hest jeg gjerne skulle hatt i huset. Den til venstre, altså...

4 kommentarer:

  1. Vi prøvde den taktikken, men med pinnedyr. Holdt ikke mange månedene før dyra måtte ut via restavfallet.

    SvarSlett
  2. Pinnedyr er et lite hakk vassere enn kjøttetende planter. Men ikke mye... ;o)

    SvarSlett
  3. Men Heidi da! Kjente jeg ble litt urolig for bikkja nå!!

    SvarSlett
  4. Hehe, bikkja er foreløpig trygg! Hun er dessuten mest mitt ansvar... ;o)

    SvarSlett