10.1.10

Eksperimentet

På kjøkkenet mitt har jeg en boks hvor jeg samler oppskriftshefter. Spesielt sånne som ofte er stiftet utenpå ukeblader. Det er veldig kjekt å ha, spesielt når jeg skal finne noen kakeoppskrifter etc.


Boks med oppskrifter.

En rask gjennomgang av heftene viser imidlertid at en stor andel av dem omhandler slanking. Og spesielt Fedon er godt representert.


Det er ikke få kilo minus disse lover til sammen!

Og så fikk jeg en strålende idé! Her kan vi nemlig slå sammen tre nyttårsforsetter under ett! Vi har sunn mat, vi har ukemenyer og vi "rydder" når vi kaster heftene etter bruk. Nå har jeg ikke planer om å sette hele familien på komplett diett, men ingen av oss har vondt av å teste ut sunne retter. Og siden vi har et par bursdagfeiringer å få unna til uka som kommer, begynner vi litt forsiktig med heftet fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter: Sunn hverdag.


Første hefte ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar