10.3.10

Størrelse og forvirring


Altså, alle vet at det viktig å mosjonere. På den ene eller andre måten. Nå skal ikke jeg akkurat skryte på meg at jeg trener noe særlig. Men jeg liker å gå tur. Og det var jo også et av nyttårsforsettene mine selv om det virker som om det tar veeeldig lang tid å komme i gang. (Er romjula over, sier du?)

Når man skal trimme, er det kjekt å ha et passende antrekk å trimme i. Nå går det fint an å gå tur i olabukse, det er ikke det. Allikevel, et skift hadde vært greit å ha. Men så er det det da, hvis man er noe over middels størrelse, så er det jammen ikke lett å få tak i klær til treningsøktene! Sportsforretninger, kan det virke som, selger kun treningstøy til de som allerede er veltrente. Og altså ikke til de som virkelig trenger å trene. Og når vi så går inn på størrelsestabellen i sportsforretninger, kan man også begynne å undre seg litt.

H&M er kanskje snille når de definerer størrelse 44-46 for L:
Men G-sport og Intersport er ikke snille og kaller str. 46 for XXXL! (Hvor blir det av EUs rettningslinjer for størrelser?)

Og for å si det kort, det er slett ikke festlig å spørre den unge, spreke ekspeditøren bak disken etter størrelse XXXXXXXXL (OK, litt overdrevet...), noe de helt sikkert ikke har uansett.

Derfor, mitt tips til sportsforretningene: Skaff litt grilldresser i festlige farger (eller vanlig treningstøy i nøytrale farger) til oss som virkelig trenger mosjon og vi vil alle legge lykkelig ut på våre vandringer.

3 kommentarer:

  1. Hm, så rart? Jeg skjønner i alle fall godt at slike betegnelser på størrelser kan ta motet fra de fleste. Det må da være sportsforretninger som har litt mer å by på?

    SvarSlett
  2. Vel, jeg håper jo det. Har surfa gjennom XXL, G-sport, Intersport, H&M, Ellos, Sparkjøp Sportmann etc. Utvalget er labert, utsolgt eller totalt fraværende. Eneste som ser ut til å ha litt utvalg, er muligens Klingel... :o}

    SvarSlett
  3. Sånne variasjoner i størrelse er helt håpløst å forholde seg til, ikke rart man blir forvirret som forbruker.

    SvarSlett