7.3.10

Listemennesker og andre mennesker


Jeg er en sånn person som liker å lage lister. Ikke bare handlelister, men lister over hva som skal gjøres, hva som skal leses, hva som skal pusses opp, større anskaffelser, gaveinnkjøp osv. Spesielt før jul og  ved andre større anledninger er disse listene et must. Og ikke er jeg bare glad i å lage lister for meg selv, Mannen blir også til tider bombadert med to do-lister som jeg selvfølgelig forventer at skal fullføres.


I hele dag har jeg forsøkt å skrive en liste. Heidi-heimen blir håpløst rotete på et blunk og vi må (atter) skaffe oss en oversikt over hva og hvem og når ting må gjøres. Problemet ar bare at nå har prokrastineringsspøkelset også inntatt listeskrivingen min! I løpet av dagen har jeg klart å skrive opp én (1) ting på lista. Og den ene tingen vil garantert ikke føre til særlig mer orden og system!

Derfor skal jeg nå lage en helt egen liste som jeg legger ut her på bloggen. Og den lista skal kun inneholde ett punkt:
  • Fullføre to do-lista!
God søndagskveld, alle sammen!

3 kommentarer:

  1. Jeg eeelsker lister! Føler meg så himla effektiv når jeg kan krysse ut punkt for punkt!

    SvarSlett
  2. hahaha - håper du klarte å gjennomføre din første oppgave på lista!!

    SvarSlett
  3. HH: Målet er å klare å stryke ut ALLE punktene!

    Kristin: Jeg ser på det som et langtidsprosjekt... ;o)

    SvarSlett