1.7.10

Vareopptelling

Da var man kommet til juli og det vil ganske nøyaktig si at 2010 er ferdig med første halvdel. Og da er det vel egentlig tid for en oppsummering? For tenk på alle de gode resultatene årets nyttårsforsetter har brakt med seg!
  1. Planleggeing. Jepp, her har man virkelig slått til og har nå nøyaktige timeplaner for hele familien. Hvert minste gjøremål er notert og alle vet alltid hva hvert eneste familiemedlem gjør til enhver tid. Almanakken er fulltegna til langt ut i 2011.  Failed!
  2. Få mer søvn. HAHAHAHA - her leves det fortsatt etter prinsippet man skal ikkje sova bort sumarnatta - året rundt. Failed!
  3. Tran. Hvorfor er det så vanskelig å huske det og gjøre det? Failed!
  4. 5 om dagen. Første punktet man ikke har feilet helt på. Men med masse rom for forbedringer.
  5. Gå. Failed! Failed! Failed! Sier ikke mer..
  6. Formålsløs pc- og nettbruk. Skamrødmen når helt ned til tærne. Failed!
  7. Gjøre noe med det hersens soverommet. Hah! Vi har bytta ut elefantlampa og vi har begynt å rive rommet innenfor. Det er bare det at det går så u-e-n-d-e-l-i-g saaaakte. Men her både MÅ og SKAL det skje ting i løpet av året!
  8. Bli sunnere. Kan man rødme forbi tærne og ut i auraen? Tror dette må ha vært min minst sunne periode på flere år. SKAMME SEG! Failed!
  9. Lage ukemenyer. Ikke en gang her har jeg klart å lykkes. Kommer som regel heseblesende og sulten hjem fra jobben og finne på noe mat med én gang. Failed!
Så, hva gjør man nå? Bortsett fra skamme seg? Gi opp? Hå nei, slettes ikke! Med SÅ dårlig resultat, er det ikke så mange retninger dette kan gå. Så her står man på med krum hals! Ny rapport følger 31.12...

Andre som har god samvittighet i forbindelse med forsettene sine?

5 kommentarer:

  1. Nå har jeg gudskjelov holdt meg unna forsetter. Men hadde jeg hatt noen, ville de vel vært ganske like dine. Og med samme resultat...

    SvarSlett
  2. 1 - planer kan gå i vasken
    2- å legge seg er jo kjedelig!
    3 - kanskje man skulle funnet opp en sak som sto på tranflaska og pep hver morgen?Vi kan bli rike!
    4 - du er ganske flink ja!
    5 - gå i januar, feb, mars, april var uaktuelt (snø og kulde). og etterpå har det vært så travelt;)
    6 - du har jo tross alt pc som jobbverktøy og;)
    7 - just do it...
    8 - for å bli sunnere må du nok bytte jobb...;)
    9 - men det går fint uten og:)

    SvarSlett
  3. Pia: Er ikke egentlig forsetter til for å brytes?

    C-mor: Fantastisk liste! Adopterer den med én gang! :o)

    SvarSlett
  4. Mitt nyttårsfortsett var å drikke vin oftere. Og det er en glede å meddele at jeg ligger godt an;-)

    Fin blogg du har, forresten. Jeg setter meg opp som disippel!

    SvarSlett
  5. Bergljot: Godt at noen når sine mål! Jeg burde selvsagt hatt et spis mest mulig sjokolade-forsett. Det hadde jeg garantert klart å overholde... ;o)

    SvarSlett