20.7.10

Og vi kjører og vi kjører og vi kjører

60 mil tilbakelagt på en dag er ganske heftig, selv på tyske motorveier. Ekstremt mye tungtrafikk, voldsom bilulykke i motgående felt som skapte enorme køer og mye veiarbeid til tross, det går ganske radig unna. Og den skal tyskerne ha, doene langs veiene er skikkelige, selv når man får et akutt anfall av feriemage.

Kjedelige, men effektive veier og greie spisesteder med greie doer.

Dagens mål var forøvrig Würzburg. Og etter en aldri så liten dupp på hotellet, foretok vi en liten byvandring. Det virker som om Würzburg er en relativt lite turistifisert by, men det er herfra  Die Romantische Strasse starter. Og det er den som er morgendagens opplevelse og reisemål. Forøvrig kan jeg fortelle våte og frosne nordmenn at vi opplever reine middelhavstemperatur med deilige 27 grader klokken halv ti på kvelden.

Et aldri så lite glimt fra Würzburg.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har kommet godt i gang Heidi.

    Jeg gleder meg til mange bilder av flotte slott langs den veien dere skal kjøre jeg (for dere skal følge den? Eller misforsto jeg?). Da skal dere kanskje innom det slottet i Neuschwanstein også? Det som ble bygget av Kong Ludwig II. Det skulle jeg likt å sett altså.

    Ha en fortsatt flott tur, og kjør forsiktig.

    Heidi

    SvarSlett
  2. God tur! - mil etter mil!

    SvarSlett
  3. Heidi: Så mange slott har det vel egentlig ikke blitt, men desto finere landsbyer! Neuschwanstein står for tur i morgen! Eller egentlig i dag ser jeg... ;o)

    Shy Bitch: Og milene blir mange kan jeg fortelle!

    SvarSlett