9.8.09

Til prisen av en liten bil

Av en eller annen grunn ender vi alltid opp med å kjøpe omtrent dobbelt så dyre ting som det vi har tenkt. Men behovet for en kjøkkenmaskin har til en viss grad vært til stede og når man så kan vise til at man i de vel 20 årene man har hatt egen husholdning først har brukt én arvet håndmikser som så ble erstattet av en annen helt lik arvet håndmikser da den første kapitulerte for et par år siden (jeg tror de to mikserne til sammen må ha rundet 60 år), da har man vel fortjent det beste? Valget sto mellom Kitchen Aid-maskinen og Kenwood sin maskin. Kitchen Aiden er definitivt lekrere å se til, men kapasitet, tilbehør og pris avgjorde saken. Forøvrig viktig å understreke at maskinen er vår, hvis ikke kan Mannen lett tenke at nå som Heidi har fått seg en ny lekesak, da kan han også kjøpe seg en! Og da gjerne noe litt mindre nyttig enn denne...

Hils på familiens nye venn, Mr. Ken Wood.

6 kommentarer:

  1. Så fin maskin! Jeg må jo egentlig så et slag for Kitchen Aiden da. Jeg elsker min! Jeg har også bare hatt håndmikser før, men nå som den ene armen tar kvelden innimellom er det veldig kjekt med en maskin som gjør alt arbeidet (sånn bortsett fra å bake ut da).

    SvarSlett
  2. Jeg synes Kitchen Aiden er lekker! Og hadde EGENTLIG lyst på den. Men jeg kunne ikke bare velge ut fra utseende... Og siden Kenwooden hadde blender og kvern (håper den kan brukes til nøtter? Vet ikke hvor mye kjøtt jeg kommer til å kverne, liksom...) inkludert og i tillegg hadde større kapasitet, bestemte vi (Mannen) oss for den. ;o)

    SvarSlett
  3. Flott maskin. Har en Major selv, og digger den!
    Nå har jeg kost meg lenge i bloggen din, lest om turen deres til Praha. Og jeg må si jeg fikk skikkelig lyst til å dra dit selv nå! Du skriver så levende og lett, så man blir rett og slett inspirert!!
    Tusen takk for at du delte reisehistoriene dine med oss.

    KLem

    SvarSlett
  4. Fin maskin! Skal tro om man trenger en sånn selv? Jeg har bare håndvisp, og klarer meg egentlig greit med den. Men kanskje jeg ikke vet hva jeg går glipp av?? :=)

    SvarSlett
  5. Hege: Tusen takk, det var veldig hyggelig sagt! Moro hvis man kan være til inspirasjon! :o)

    HH: Alle trenger vel en Ken i huset? Nå har jeg ikke prøvd han ennå, men jeg gleder meg til å gjøre det! :oD (Og jeg merker at jeg oftere og oftere kjønnsbestemmer ting for tiden... hmmm)

    SvarSlett
  6. Jeg har kjøpt Kitchen Aid-blenderen også :P Og av en eller annen mystisk grunn har jeg kjøttkvern... sånn i tilfelle jeg skulle få lyst på litt kvernet kjøtt etter 11 år som vegetarianer. Jeg tenkte ikke så mye på kapasiteten da jeg valgte maskinen, av den enkle grunn at vi bare er to (eller egentlig tre hvis man regner med Sprocket, men han spiser jo ikke bakst), og det er ytterst sjelden jeg ser behovet for å bake mer enn to brød, liksom.
    Men Hr. Wood er absolutt fin han også :)

    SvarSlett