7.8.09

Sluttrapport

Da var man godt og vel hjemme. Og det er alltid deilig å komme hjem. Uansett!

Praha er en flott by, en pen by, som jeg absolutt vil anbefale andre å besøke. Kanskje med litt bedre planlegging og med en litt mindre viljesterk familie enn min. Det er stort sett rent og ordentlig over alt og dette til tross for at det kryr av mennesker i byen. Jeg vil tippe at noe sånt som 70% av de vi møtte var turister. Tsjekkerne selv er - hmm - kanskje litt avmålte, med tendenser til å være en anelse uhøflige. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle og det kan jo hende at vi bare var litt uheldige med enkelte vi møtte. Og for alt vi veit, kanskje de bare var drittlei turister. Prisnivået er vel generelt noe lavere enn her hjemme, spesielt er det ganske billig å gå ut og spise hvis man velger de rette stedene.

Praha har definitivt vært ett av ti drømmereisemål jeg har hatt, nå har jeg bare ni to go.

En avsluttende Praha-kollasj.

5 kommentarer:

  1. Alltid deilige å komme hjem! Ser ut som det har vært en flott tur!

    SvarSlett
  2. Veldig bra tur, men også veldig godt å komme hjem! Man blir ganske sliten av å skulle rekke over så mye! Vi føler at vi var der lenge nok, samtidig som vi skulle ønske at vi kunne vært der lenger! :o)

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært til å blogge om turen, Heidi! :) Flott å høre at dere har hatt en bra tur.
    Jeg prøver meg på Blogspot nå, så vi får se om jeg trives her eller om jeg havner tilbake på Livejournal.. ;) Har i alle fall lagt deg til på min "følge-liste". Hils! :)
    - Sonja.

    SvarSlett
  4. Sonja: Jeg brukte noen timer hver kveld på å redigere bilder og blogge, men det kan jo være moro å ha noe å se tilbake på! Gratulerer med ny blogg! :o)

    SvarSlett