22.8.09

About me

Har fått en aldri så liten utfordring fra Mia i Myra og som den samvittighetsfulle personen jeg er, har jeg tatt utfordringen og svart på spørsmålene etter beste evne:

Hva er du opptatt av for tiden?
Mannen i utenrikstjeneste og de nerdete 1001-prosjektene mine. Og hekleprosjektet bare jeg finner igjen heklenåla...

Hva har du på deg i dag?
Svart bukse og svart og hvit topp.

Hva skal du spise til middag?
I dag skal vi ha kyllingrulader med ost og skinke

Hva vil du gjerne lære deg?
Språk. Tegne og male. Og spille piano. Og bli riktig, riktig flink til å bruke kameraet mitt!

Hva hører du på akkurat nå?
ABC med The Lexicon of Love

Hvordan er ditt favorittvær?
Å, det må være sånn det er på en høy og klar høstdag når sola skinner og man kjenner høstdraget i lufta. Eller en kald vinternatt når det prikker litt i nesa og det knirker under støvlene og man har på seg varme nok klær til ikke å fryse. ELLER (hvor mange valg får man?) en passe varm sommerdag da det er behagelig å sitte i skyggen mens man hører fluene surrer dovent rundt. Det siste har meg bekjent vært totalt fraværende i sommer...

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?
Å få et ryddig hus? Eller 1001-prosjekter... Blablabla...

Hva synes du om personen som tagget deg?
Er det dette som er lurespørsmålet?
Hun er et av de mest ryddige og ordentlige menneskene jeg vet om. Hun er snill og hyggelig. Og har en veldig koselig telefonstemme. OG veldig bestemte meninger.
(Ble det omtrent som vi ble enige om, HH?) ;o)

Hvis du kunne få et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det være?
Her! Akkurat her. Eller muligens noen meter lenger unna sentrum.

Hva vil du gjerne ha akkurat nå?
Et ryddig, pent og FERDIG hus. Litt større enn det vi har nå... En lekker hage. Garasje. Stor og innbydende terrasse. Og sjokolade...?

Hva vil du gjerne bli kvitt?
Rot, kaos og unødvendige ting.

Hvis du kunne dra hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dra?
Irland. Jersey. Canada og Alaska.

Hvilket språk vil du lære?
Fransk, spansk og en seriøs oppdatering i tysk. Og et litt sært og rart språk som ikke mange kan. Men mangler dessverre språkøre, noe derimot alle mine tre døtre har fått i rikt monn!

Hva ser du etter i en venn?
Tror egentlig ikke jeg ser etter noe spesielt. Tror det går mer på kjemi. At man føler seg vel sammen. At stillhet ikke blir pinlig.

Hvem vil du gjerne møte?
Nei, hvem vil man møte? Kan aldri huske å ha hatt ønske om å møte noen spesiell person. Er fornøyd hvis jeg støter på en kjendis på Ikea, jeg...

Hva slags musikk liker du?
Bare jeg slipper danseband og blodheavy satanrock med vrælende vokal kan jeg fordøye det aller meste. Og da mener jeg det aller meste. Samtid, opera, pop, rock, heavy, rap, klassisk, techno...

Hva er favorittplagget i garderoben din?
Hm, sportssandalene mine? Og den grå collegejakka. Ikke pent noen av delene, men behagelig å ha på seg.

Hva er drømmejobben?
Nå følte jeg veldig ambisiøsløs her et øyeblikk. Jeg trives veldig bra der jeg er nå. Har funnet ut at trivsel er vel så viktig som det man gjør selvom det er viktig med nye utfordringer i blant. Har vært på steder der det ikke har vært fullt så hyggelig å være for å si det sånn. Jeg har vel egentlig ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bli når jeg blir stor. Men skal ikke nekte for at skrivelysten ligger et sted bak i der.

Har du noen favorittmodeller?
Nei. Kan vel knapt navnet på noen. Og de jeg kan navnet på er iallefall ikke favoritter...

Hvis du hadde 1000 kroner nå, hva ville du brukt dem på?
1000 kroner? I dag hadde nok 1000 kroner gått med til lørdagshandel og evt. konfirmasjonsgave. Hvis jeg skulle bruke det på meg selv måtte det bli til sko som var pene nok til selskap og komfortable nok til hverdags...

Beskriv stilen din?
Eller mangel på stil... Hverdagslig og ordinær?

Hva var det siste motebladet du leste?
Kan vel ikke påstå jeg leser moteblader, men jeg blar gjennom Kamille, Henne og KK.

Den siste cd-en du kjøpte?
Å, det må nok enten ha vært ABBA-collection eller Peter Gabriel. Begge deler gaver til Mannen.

Hva hørte du på da du ble tagget?
Jeg satt og så på Psycho...

Hva vil du akkurat nå?
Ha lunsj! Vi har reker i kjøleskapet!

Og nå har jeg spist lunsj og er mett!

Skal vi se. Hvem skal vi utfordre nå da, Marianne? Deg kanskje, Marianne? Jepp, jeg sender utfordringen videre til En amatørhornists hverdag! Og Therese, hvis du kikker innom, kan du anse deg som utfordret du også!

4 kommentarer:

  1. Ha, ha!! Veldig bestemte meninger, ja det er nok meg, det! Og telefonstemme? Hm. Kanskje det er selger man skulle ha vært, da? :)
    Forresten er min nærmeste nabo pianolærer. Jeg kan jo høre med henne om hun har lyst på en elev til? Hun tar både i mot voksne og barn, hun!! :) Aldri for seint å lære seg noe nytt, vel??

    SvarSlett
  2. Uansett hvor hyggelig telefonstemme man har, skal den ikke kastes bort på salg! Fysj!

    Det hadde vært veldig morsomt å ta pianotimer! Men jeg tror jeg ville vært nødt til å hatt en noe mer permanent tilgang til piano før jeg begynte. Dessuten aner det meg at pianotimer er FRYKTELIG dyrt...?

    SvarSlett
  3. Ggleder meg, Marianne! Gleder meg... ;o)

    SvarSlett