24.2.10

Vinterferie! Og mammutkupp.

Vel, overskriften er muligens en liten overdrivelse. Men man skal slett ikke kimse av to dagers ekstra fri. Og når man får kjøpt en bok til under halv pris, så er jo det et lite kupp. Selv om det ble med den ene boka.

Det er litt rart å gå på mammutsalg nå. For bøker som nesten akkurat har ligget på ventelister på biblioteket, ligger nå til halv pris i butikken. Men selv med nedsatt pris, er mange bøker så dyre at man ikke helt får følelsen av å gjøre et kupp. Nå kom jeg meg ikke ut på salget før dag 3 og det kan selvfølgelig være grunnen til at jeg muligens har gått glipp av de største godbitene. Forøvrig skal det sies at de virkelige kuppene har jeg som regel gjort på restesalget etter mammuten, så kanskje det er håp i år også.

Enn så lenge skal jeg sette meg under mitt tredoble pledd og kose meg med å planlegge årets (eller neste års, evt. nesteneste års) hage.

Fin hagebok. Nedsatt fra 399,- til 169,-.

2 kommentarer:

  1. Nesten bittert å se bøker jeg har kjøpt til full pris til jul, ligge der til en brøkdel av prisen...Mammutsalg er jo flott, må alltid hamstre noen bøker.

    SvarSlett
  2. Jeg har værrt innom 2 ganske store bokhandler de siste dagene - og jeg må si jeg er litt skuffet... er nok litt sent ute jeg også, men gjør som deg - satser på at det ligger igjen noe på restebordet når det nærmer seg slutten. Pleier å hamstre litt til påskeferien :)
    Lesing for meg går veldig i rykk og napp.. Siste tiden har det vært mye rykk - mulig grunnen er at jeg blir sittende ALTFOR lenge oppe å scrappe :s Jeg har forsøkt meg på Dan Browns bøker... syntes de er litt tunge... samme følelse som jeg har med Stieg Larsson triologien - mange mennesker og mye og forholde seg tidlig i bøkene.... Da må jeg være konsentrert og ikke ha noen som roper "mamma" hvert 3. minutt...

    SvarSlett