5.2.10

10 glade ting

Norges morsomste(!) mammablogger 2009, Pia, har gitt meg en utfordring. Og det av den hyggelige typen. Man skal rett og slett fortelle om 10 ting som gjør en glad. Og det skulle vel være ganske grei skuring:

1. Tulipaner! Hyggelig å få, men jeg blir glad av dem om jeg må kjøpe dem selv også. Røde til jul, gule til påske, alle farger resten av året!

2. Sjokolade! I dag var det altfor mye sjokolade på jobben. Og man klarte ikke helt å la være...

3. Komplimenter. Overraskende, men gjerne når de er velfortjente.


4. En god film. En film man blir glad av. Engasjert av. Rørt av. Her representert ved Lars and the Real Girl.

5. Overraskelser. Hyggelige sådanne. Som å komme hjem fra jobb og oppdage at noen har ryddet. Eller laget middag (hint hint). Uten at jeg har bedt om det.

6. Penger. Gjerne mange. Men jeg blir veldig glad hvis jeg finner en 50-øring også, jeg. Eller vinner 50 kroner i Lotto.

7.  Å plutselig få på seg et klesplagg man trodde var ren utopi at man noen gang igjen skulle klare å presse seg inn i.

8. Å ha det rent og ryddig rundt meg! Det skulle man kanskje ikke tro når man ser hvordan jeg virkelig har det (hei, mamma!), men jeg liker virkelig å ha det ryddig rundt meg. Det er ikke dermed sagt at jeg er noe glad i å rydde...

9. Ugler! Vet ikke hvorfor, men ugler i alle fasonger er FINE! Og jeg ble veldig glad da jeg fikk en uglerefleks av ei god venninne/kollega på jobben i dag!

10. Å legge seg i en nyoppredd seng med rent og utetørket sengetøy.


Jeg kunne selvsagt nevnt én ting til. Men siden dette er en sømmelig og relativt barnevennlig blogg, lar jeg det være...

Dermed var ti glade ting nevnt. Og jeg sender det glade budskap videre til:

Sonja - du var så rask og flink og (så langt) den eneste som svarte på min forrige utfordring.
Line - nå er det på tide at du blogger igjen!
Therese - jeg håper stadig at du skal komme på banen.
Marianne - som ga meg så fin uglerefleks i dag!
Greta - som takk for forrige utfordring fra deg!

4 kommentarer:

  1. For en utrolig artig liste! :D Kjempegøy å lese. :)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Så flott at du tok utfordringa! Og så myte du hadde gjort ut av den! Glimrende! Morsom og morsom - det er vel litt tilfeldig det der. Det finnes mange morsomme bloggere der ute, og du er absolutt blant dem!

    SvarSlett
  3. Det var jo hyggelig at uglerefleksen ble så godt mottatt, så da tar jeg utfordringen;o)

    SvarSlett
  4. Maren: Hyggelig sagt og god helg til deg også! :o)

    Pia: Du har tross alt blitt KÅRET da! ;o)

    Marianne: Gleder meg til å se hva som gjør deg glad! :o)

    SvarSlett