14.2.10

3 i 1

Vet ikke hvor ofte det klaffer at man får tre "høytidsdager" på samme dag, men det er iallefall ingen årlig foreteelse! Jeg kan se for meg hvordan handelstanden har vridd seg i gremmelse, og da spesielt blomsterhandlerne, fordi morsdag og valentinsdagen har funnet det for godt å falle på samme dag. Her i huset markerer vi alltid morsdag (og farsdag), mens mine spede forsøk på å innføre litt valentinsfeiring så langt ikke helt har slått an.

Nå ble det ingen frokost på sengen på meg, siden mor var den som sto først opp av alle og var godt i gang med dagens gjøremål innen resten av familien åpnet øynene. Men når de først sto opp, fikk mor både gaver, blomster og frokost.

Noen av dagens gaver: Et nydelig hjertesmykke fra Mannen (han skyldte faktisk på valentinsdagen...), en yndig ugledings som nå henger på veska mi og den nesten litt onde gaven, et puslespill med sjokolademotiv...

De seneste årene har det blitt en tradisjon at jeg inviterer min mor hit på middag på morsdagen. I dag slo jeg til med en tre-retters og tenk, hun kom ikke med et eneste spørsmål om maten var hjemmelaget eller ikke (noe den selvsagt var)! 

Dagens tre-retters: Lefseruller med røkt ørret/røkt kalkun, kjøttdeigform og appelsinfromasj.

Og siden det nå også var fastelavn (ja, det skrives uten e på slutten!), avsluttet vi selvfølgelig dagen med boller med krem. Og kan konstatere at vi ble rimelig mette i dag også.

I fjor manglet vi kjøkken og måtte kjøpe på Narvesen, i år bakte vi deilige boller selv!

4 kommentarer:

  1. Fine gaver! Og velforjent, etter som du måtte styre på kjøkkenet resten av dagen! ;-)

    SvarSlett
  2. Hehe, det ble noen timer kjøkkentjeneste på meg, ja! ;o)

    SvarSlett
  3. Fantastiske gaver! *jeg elsker både sjokolade OG pusslespill - så denne gaven hadde blitt GODT mottatt her ihvertfall* :lol:
    Og gosj for en middag. Bollene så også fortreffelige ut.*jummi*

    jeg er veldig "nyskjerrig" på hvem du er egentlig...for jeg har jo skjønt ut fra bilder og tekst at du bor i "nabolaget...."

    SvarSlett
  4. Det kunne jo godt ligget en EKTE sjokolade sammen med puslespillet! ;o)

    Hehe, er det ikke festlig å bli kjent med "naboen" gjennom Internett? :-D

    SvarSlett