26.7.09

Done!

Åh, så flink jeg har vært! Riktignok er jeg lam i en tommel og har gnagesår på en pekefinger, men jeg er ferdig! Med to grytekluter! Og alle tråder er festet og gryteklutene klare til bruk.

Jeg har telt og telt til jeg har sett mann med ljåen og greid å holde masketallet riktig hele veien. Dumt da at masketallet på blondekanten rundt ikke stemte med resten av arbeidet, men det er oppskriften sin feil og ikke min! Så da måtte man trikse og mikse litt. Og nå som jeg har bevist for meg selv at jeg kan hekle yttepytte, kan jeg vel gå over til andre heklerier? Et sengeteppe eller noe sånt?

Helt ferdige grytekluter!

Men finnes det noen litt mer erfarne heklere der ute? Som kan fortelle meg hva man gjør når man hekler med to farger? Klutene ser ikke helt pene ut på baksiden. Det hadde kanskje vært finere hvis jeg hadde kuttet tråden for hvert fargeskifte, men åh, så kjedelig å skulle feste alle de trådendene etterhvert...

Ikke helt pent, men det er jo baksiden, da. Og det er tross alt en gryteklut vi snakker om...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar