21.7.09

Build-A-Bear

Første ordinære feriedag er vel overstått og vi har valgt å være turister i eget nærområde. Det må være mange år siden sist jeg har vært på Metro-senteret i Lørenskog, det var så forandret at jeg knapt fant fram! (Det siste sier ikke så mye, jeg har en elendig stedsans...) Senteret var lyst og fint med, etter min mening, alt for mange klesbutikker. Men det beste med senteret var kanskje det relativt nye butikkonseptet i Norge, Build-A-Bear. Man velger en kosedyrskrott, får den fylt opp med passe mengde fyll, putter i et hjerte og evt. lyd, får den sydd igjen, registrer den og får til slutt en adopsjonsattest med navn og fødselsdato. Og da med tre jenter i rett alder(???), var det bare for mor å bla opp. Men helt ærlig, for Pia sin kanin betalte jeg 149,- kroner alt inkludert (bortsett fra klær) og spesielt for yngre barn tror jeg dette kan være en stor opplevelse!

Ikke lett å unngå å se inngangspartiet på Build-A-Bear.

Hele prosessen med å velge ut, puste liv i hjertet, tørrdusje og registrere. Butikken har i tillegg et enormt utvalg av klær og ekstrautstyr til bamsene. Dette er ikke billig!

Tre stolte og kanskje noe flaue nybakte mødre? Jeg vil tippe at det ikke er flest 20- og 17-åringer som frekventerer den butikken... Jeg er forøvrig nå blitt stolt bestemor til henholdsvis Emelie, Ruby og Caramel.

Vel hjemme med familiens nye tilskudd.

Og jeg har muligens noen døtre som ikke vil snakke med meg på lang tid siden jeg blogger dette...

5 kommentarer:

  1. For noen herlige bamser. =o) Jeg flytta fra Lørenskog før Metro var helt ferdig, så kan tenke meg at det har blitt forandra ja.

    Tusen takk for info om det hørespillet. Kan ikke si jeg kjenner igjen tittelen, men ... Var en paralell verden tror jeg, og historien var spunnet rundt denne enhjørningen. Jaja, det får bare forbli et mysterium det hørespillet der.

    Husker du forresten et hørespill som hadde elementer som "eselpølser" og føtter sittende fast i bøtter? Haha handlingen husker jeg ikke, men de eselpølsene ... Lurte fælt på hvordan de smakte altså.

    Dere får ha en fortsatt flott ferie, jeg prøver å nyte at ungene er hos pappan sin i 14 dager, men det sitter litt langt inne enda. Går seg nok til utover uka.

    Klem fra Heidi i Trondheim

    SvarSlett
  2. Så utrolig søte bamser, hvem får ikke lyst på en sånn en...

    SvarSlett
  3. Vi har også et "ekstra barn" fra Build a bear, født for 2 år siden i Danmark. Hun får nye klær hver sommer, det er ikke billig nei. Har oppdaget at de selger mye på ebay.

    SvarSlett
  4. Så konseptet på Tivoli i København så hvis dere skal dit får dere ta en tur innom for å kjøpe nye klær, he he. God ferie.

    SvarSlett
  5. Heidi: Eselpølser? Hehe, den var enda mer vrien enn enhjørning! Jeg kan jo leite litt der også... :o)

    Kristin: Mor kunne nok kanskje tenkt seg en egen liten bamse hun også. Men det kan man jo ikke innrømme! ;o)

    Linn Hege og Greta: ebay og Tivoli er notert. Vurderer å dra fram strikkepinnene også. :o)

    SvarSlett