18.12.09

6 dager igjen til julaften

- men til tross for lange arbeidslister til for tiden hjemmeværende mann og eldstedatter, ser huset mitt omtrent sånn ut:


Derfor er det ikke annet å gjøre for mor enn selv å brette opp ermene og gyve løs på kaoset i morgen den dag. Selvfølgelig samtidig som andre av husstandens medlemmer piskes rundt. Målet er å ha et nesten juleklart hus i løpet av helgen.

Men vi har tjuvstartet litt på julekosen i kveld med å se på filmen Elf med Will Ferrell, en julefilm som beveger seg farlig nær bløtkakekomediesjangeren. Men Will Ferrell er en av få skuespillere som behersker denne sjangeren bra.




Filmen omhandler kort fortalt barnehjemsgutten Buddy som adopteres av julenissens alver og vokser opp i den tro at han selv er en alv. Da han senere får vite at han har en ekte far i live, drar han avgårde for å finne faren. Uten helt å beherske kunsten å omgåes vanlige mennesker.

4 kommentarer:

  1. Fint å se at det er andre med lignende kaos som oss....Men oytt,sann, det blir vel jul allikevel!

    SvarSlett
  2. Hehe ja, det er det fine med det! Det blir jul uansett - og man blir som regel ferdig også! :o)

    SvarSlett
  3. Jeg elsker Elf! Vi må se den hvert år. Og jeg begynner alltid å gråte på slutten når alle begynner å synge. Snufs.

    SvarSlett
  4. Kine: Gråte på Elf? Hehe, jeg er ikke heelt der kjenner jeg, men han fortjener sikkert en tåre han også! ;o)

    SvarSlett