25.12.10

Heidi og Mac

Jeg er veldig glad i tekniske dingser. Jeg er sikker på at jeg får en helt spesiell glans i øya når jeg holder i en ny teknisk duppedings. Men i år hadde jeg lagt ned forbud mot kjøp av julegave i form av en slik dingseboms til tross for at jeg har sikla på både ny smarttelefon og iPad. Mobilen min funker fortsatt helt greit og iPaden skal visstnok komme med en oppgradering i april, så det er greit å vente. Billigere blir det sikkert også etterhvert.

Men så hadde det seg sånn at vi måtte innom utskjelte Elkjøp før jul for å kjøpe noen julegaver. Riktignok før Elkjøp ble utskjelt og uten å vite at vi antageligvis kjøpte rådyre julegaver, men det er en helt annen sak. Og på Elkjøp fikk jeg sett litt nærmere på både iPad og - Mac. Jeg har egentlig aldri skjønt den greia med Mac, hva som er forskjell på Mac og pc - og hvorfor den ikke kan kalles pc når det jo så vidt jeg kan skjønne er det den er...? Men iallefall, spennende er den. Og ikke minst pen. Og ikke veldig annerledes, bare litt. Men jeg har egentlig aldri hatt noe spesielt ønske om å eie en. 

Men der, på Elkjøp bestemte Mannen seg plutselig for at Mac, ja DET var noe Heidi trengte. Og det var det Heidi skulle få i julegave. Etter et lite sekunds nøling sa Heidi NEI, NEI og NEI til en sånn julegave. Ikke snakk om at vi skulle bruke så mye penger på en sånn dingseboms til meg! Det ville jo sprenge både julegavebudsjettet og alle andre budsjetter til gangs! 

Men siden Mannen sjelden hører på det jeg sier og med begrunnelse i dårlig samvittighet for å overlate meg til nok et halvår i gressenketilværelse, sitter jeg nå selvfølgelig og blogger med en flunkende ny MacBook Pro på fanget. Jeg er ikke helt enig med dem som påstår at Mac er mye enklere å bruke enn pc, og Mac og jeg er ikke helt godvenner ennå. Men vi jobber med saken og skal nok komme til enighet. Men pen, DET er den iallefall.


6 kommentarer:

  1. Gratulerer! Min mann, fotografen, har macbookpro, og er strålande fornøyd (tydligvis - for han er innpå nesten alltid....)
    Og min yngste sønn fekk ein macbook til jul og vart så glad at han begynte å grine. Så det er sikkert flott!
    Sjøl har eg ein vanlig pc...

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny maskin. Er det rart det er krig i verden når vi ser hvilket engasjement mac-elskere og Microsoft-hatere har?
    Jeg er ikke fanatisk, bare pragmatisk. Forresten har min datter en hvit macbookpro - på den kjører hun Windows ...

    SvarSlett
  3. Gratulerer med Mac. Jeg har venner som er ihuga Mac-fan, men jeg har ærlig talt ikke skjønt helt hva som er forskjellen eller hva som er spesielt med det ene eller andre...Håper du kan komme med noen lettfattlige rapporter om temaet. ☺ God romjul!

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Min Mann har Mac, og han banner pc nord og ned. Han påstår at det aldri er trøbbel med Mac, og at Mac er mykje enklare og logisk i bruk. Berre det at Mac har eigen @ tast får eg høyre dagleg. Det enklaste for kvar og ein, er nok det ein er vandt til. Du vert nok godvenner med Mac`en din etterkvart!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med ny mac!

    Jeg kjenner meg igjen i historien din. Det er veldig fort gjort å få lyst på alt av nye duppeditter som kommer på markedet.

    Må nok skaffe meg en iPad etterhvert, men tenker som deg, at det får vente til prisreduseringer og oppgraderinger.

    Kos deg med barna og Mannen videre i deres julefeiring.


    PS. Jeg liker din humoristiske snert som du forteller på en fin og interessant måte.

    Keep it up!

    SvarSlett
  6. Hei Heidi!

    God jul og grattis med ny dings. Jeg er som deg, elsker nye dingser og får stjerner i øynene når jeg ser noe nytt og spennende på den fronten. Mac har jeg dog aldri ønsket meg. Jeg har prøvd meg på mac på jobb, og må desverre si at jeg nok aldri kommer til å bli venner med den. Håper du blir fortrolig med macen din etter hvert, så skal jeg kose meg med min pc, og min aller nyeste telefondings. Min elskede HTC desire. :)

    Ha en fortsatt fortreffelig jul.

    Klem fra Heidi

    SvarSlett