25.12.10

God første juledags morgen!

Det er ikke helt vanlig at jeg sitter og oppe blogger før klokka seks om morgenen og kanskje spesielt ikke på en dag som denne. Men når Mannen nå en gang våknet på sin sofa klokka fire i dag morges og erklærte at han skulle opp og legge seg og dermed vekte Heidi fra sin søteste søvn på sin sofa og samtidig overlot et hus i fullt kaos og full lyssetting til sin frue, var plutselig Heidi lys våken og begynte å pusle rundt på samme måte som for temmelig nøyaktig ett døgn siden. Nå, to timer og to kopper te seinere, begynner jeg å kjenne at søvnbehovet kommer sigende tilbake og at dyna kaller. Hvis jeg ikke skal spise frokost først. Og sjokolade. Fordi jeg kan. Fordi det er første juledag og vi ikke skal noen ting. Annet enn å tusle rundt i pysjen og leke med gavene våre...

Julaften ble forøvrig en vellykket affære. Alle var fornøyde og ribba ble nøyaktig som den skulle. Jeg rakk akkurat andre bordsetting og må huske å lage mer saus neste år...

Et aldri så lite julepotpurri med både nisser og religiøse motiver inkludert.

Mannens juleplaymobilfigurer, nye av året (ja, han samler på playmobil - også...). Hvorfor den mer lettkledde Mathilda har sneket seg med på bildet, er usikkert.

Et vakkert julepyntet trekløver.

Forøvrig fortsatt god jul til alle!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar