31.12.10

2010 i ord og bilder

En av de fine tingene med å ha blogg, er å kunne bla tilbake i den og se hva man gjorde for en tid tilbake. Og faktisk huske at man i det hele tatt har gjort det! 

På denne tiden av året er det tid for en liten oppsummering, og som "alle" andre bloggere kommer her en liten årskavalkade:

Januar

I årets første måned kjøpte vi oss ny bil. Min bil. I mitt navn. Som familien får lov til å låne når det trengs. Etter nesten ett års bruk er jeg fortsatt veldig, veldig fornøyd. Bortsett fra at varmeappartet ikke er helt innstilt på sååå kalde vintre. Da vi nevnte det for bilforhandleren, fikk vi bare beskjed om at "det blir ikke så kaldt i Tsjekkia, veit du".


Forøvrig blir man alltid ønsket velkommen:


Januar var forøvrig grisekald og vi målte under én plussgrad på soverommet:


Februar

I februar fikk jeg tydelig vist hvor god mor jeg er:


Og jeg strikket meg uglevotter:

 

Mars

I mars fikk vi en liten hundefrøken på besøk. Et besøk som seinere fikk følger...


Mannen gikk fra å være brilleslange til å bli lasermann:


Og vi filta ullegg til påske:


April

Når flertallet bestemmer, går det som det går. Og lille Cherry ble en del av familien:


Dessuten var det VÅR og vi kunne hilse hestehoven velkommen.


Mai

Dette året hadde vi russ i huset. Dog ikke av den spesielt utagerende typen:

 

Og jeg fikk endelig byttet ut elefantlampa mi på soverommet:


Juni

Jeg vant for første gang et blogglotteri og jubelen hos undertegnede var stor da det viste seg å være en ugle!


Juli

Juli var ferietid og vi for innom 6 land på 11 dager. Minnerik tur, men det blir nok en litt annen ferieform neste år:



August

Mannen prøvde å oppfylle sin kjæres bursdagsønske og bestilte et navnesmykke til henne på nettet. Resultatet var LITT annet enn forventet:


Og Linn valgte å kle seg i grønt. Krykker ingen hindring:


September

Heidi insisterer på at det fortsatt er sommer tross regn og lave temperaturer:



Oktober

Garasje rives, men Bob glimrer med sitt fravær:



Og jeg får beskjed om at jeg endelig har fått fast jobb!


November

Strikkekulefarsotten skyller over landet og jeg rekker å produsere fire stykker. Kun én av dem har fått hempe, de tre andre er skvist inn i ei osteklokke.


En annen Bob forbarmet seg over oss og fikk gravd hull til garasjen. (Det er forøvrig både støpt gulv og ringmur i ettertid, har bare ikke giddet å legge ut bilder av det...)


Årets julebord ble av den utradisjonelle sorten:


Og det tristeste av det triste: Vi måtte ta avskjed med en kjær, gammel venn!


Desember

Desember kom med et snev av julepanikk. 7 x 24 kalendergaver ble etterhvert pakket inn. Men jammen meg ble det ikke jul i år også. Med juletre:


Julenisser:


Og pent pynta døtre:


Og med det gjenstår det bare å si takk for det gamle!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar