13.9.09

Gode forsetter - del 2

Sa jeg at jeg skulle komme med et nytt forsett i uka, så får jeg holde det jeg lovte. Forrige uke bestemte jeg meg for å begynne å legge meg tidligere om kvelden i ukedagene og jeg synes selv jeg var ganske flink til å gjennomføre det. Selv om jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig kjedelig. To timer mindre kveld, liksom. Men siden jeg sovner fort og sover greit gjennom hele natta, så er sikkert kroppen fornøyd selv om hodet ikke henger helt med. Men neste uke blir det verre!

Jeg er en nettjunkie, jeg innrømmer det. Etter at jeg fikk min egen lille pc og slapp å stå i kø for å benytte den stasjonære pc-en, er jeg på nett nesten hele tiden. Jeg trenger bare å sette meg ned i sofaen, så hopper den søte, lille Aceren min rett i fanget på meg. Og blir der. Men det er ikke tvil om at Zhe Internet er en tidstyv av dimensjoner og med to timer mindre til rådighet hver kveld, er jeg nødt til å vise styrke. For all del, jeg har ikke tenkt å kutte ut pc-bruk! Nei, er du gal! Jeg skal bare redusere på det. Bruke litt mer tid på å lese, hekle, rydde... For jeg trenger nemlig ikke sjekke facebook flere ganger hver kveld. Eller klikke meg gjennom blogger som uansett ikke er oppdatert siden påske!

Så derfor, ukas forsett: Mindre pc-bruk og mindre Internett!

2 kommentarer:

  1. Og det er her netvibes, blloglines etc. kommer inn i bildet vet du:) Du akn jo velge å ha disse bloggene som IKKE oppdateres der i alle fall, masse tid spart! For det er deilig å roe litt ned på pc-bruken...(hilsen hun som er alene hjemme og bruker tiden alene foran sin lille bærbare...)

    SvarSlett
  2. Du har selvfølgelig helt rett. Egentlig burde man vel hatt en bloggroll (eller hva det heter) på sin egen blogg, for da kunne man slå to fluer i en smekk. Sjekke evt. svar på innlegg, samt se om favorittbloggene er oppdatert...

    SvarSlett