10.2.09

Vamp - fra å like godt til å bli blodfan!

Fra mykt og sart og akustisk via trolsk og folkemusikkaktig til rått og heavy! Det er vanskelig å gi en enkel beskrivelse av musikken til Vamp, men jeg kan bare slå fast at den er helt fantastisk. I kveld har jeg for første gang opplevd Vamp fra scenen og jeg må bare bøye meg i støvet. Hele bandet består av suverene musikere som i tillegg til å synge, trakterer opptil flere instrumenter hver. Musikerne, arrangementene, stemningen, framførelsen... Jeg kan ikke annet enn å si at det var en unik opplevelse! Vokalistbytte i bandet har iallefall ikke skadet og det gjorde ikke noe at Paul Hansen i tillegg var - helt grei å se til... ;-) Tusen, tusen takk til en god kollega som ikke fikk skaffet barnevakt slik at mannen måtte være hjemme og passe barn mens jeg fikk være med på konsert i stedet. All medfølelse til mannen! :-)

Vamp. Bildet er lånt fra dagsavisen.no

5 kommentarer:

  1. De har ny vokalist nå, stemmer ikke det? For meg er Vamp et av de bandene jeg hørte på konsert under studiedagene ikledd Vikingkostyme..Det passet bra. Men de er jo et utrolig bra live-band!

    SvarSlett
  2. Hehe, vikingkostyme? Du?? Fotball eller viking viking? :o) Og jo, de har en relativt ny vokalist, som jeg også skriver om i innlegget... ;o)Vi hadde god utsikt til ham, for å si det sånn! :o)

    SvarSlett
  3. Hmmm, mente du at Vamp var litt harry?

    SvarSlett
  4. Jeg drømmer om den kornserten ennå.. Jeg tror det C-mor mente, var at Vamp er fra Stavangertraktene, og det er vel fotballaget Viking også?

    SvarSlett
  5. Ja,fotballaget Viking er fra Stavanger. Men jeg ser ikke helt for meg Vamp som et supporterlag? Og jeg ser heller ikke for meg C-mor i foballdrakt... :o) Men harry er iallefall Vamp ikke!

    SvarSlett