24.2.09

Fastelaven - med litt mangler

Det har blitt en slags tradisjon her i huset at familen går ut på tur på fastelavenssøndagen. Kanskje for at vi med bedre samvittighet skal kunne tylle i oss boller i etterkant...? I år ble det bare jeg og en rimelig motvillig Pia som la ut på tur. Men vi hadde et viktig oppdrag! I og med manglende kjøkken (har jeg nevnt det før?), måtte boller skaffes fra annet sted enn hjemmebakeriet. Trolig for første gang på 20 år eller så...

Pia som tjuvstarter litt med bollespisingen.

Yummi!

Fastelavensris var også noe jeg hadde glemt å skaffe. Ergo ble det sedvanlige bjørkeriset erstattet av grener fra epletreet. Jeg hadde fjær på fjorårets ris, men hvor er de nå? Men nå pleier eplegrenene å komme med litt epleblomster etterhvert, og det er egentlig penere.


Knopp klar til å bryte ut!

Og jeg må jo si at bollene fra Narvesen ser ganske så delikate ut. Ikke smakte de spesielt vondt heller. Selvom noen her i huset dristet seg til å klage på manglende krem.

Neste år blir det hjemmebakt. Med krem!


7 kommentarer:

  1. Det var strengt tatt noe annet som manglet og...

    SvarSlett
  2. Som feks?? Linn?? Kjøkken?? Soverom??

    SvarSlett
  3. Aha! Der så du det! Med krem! Neste år, mine venner! :o)

    SvarSlett
  4. Sa, selvfølgelig, ikke så...

    SvarSlett
  5. Benjamin var bra! Sånn typisk lang film med en ordentlig god historie og godt skuespill. That aside, så var den liksom akkurat det jeg hadde forventa, ikke noe mer. Syns kanskje ikke den fortjener all hypen, da. Den er på en måte veldig lik Big Fish i historiefortelling (men Big fish er bedre, syns jeg da). Konklusjon: Verdt en titt. Ta med Kleenex. Og koffein. Den er litt lang.

    SvarSlett
  6. Linn, ja.
    Men takk for omtanken. :P
    Jeg hadde forsåvidt en koselig fastelaven med hjemmelagde boller i Stavanger.
    I et hus med kjøkken.
    Så det så.

    SvarSlett