7.2.09

Nytt servise - inklusiv glass og bestikk

I går var rørleggermannen her og koblet fra vannet på kjøkkenet. Noe som vil si at vi bare har tilgang til vann på badet og i vaskekjelleren. Og for å si det sånn, jeg kommer ikke til å stå på noen av de stedene for å vaske opp! Og når vi da i tillegg vel er kjent for å være familien av TTT*, løp Heidi sporenstreks ut og investerte i papptallerkener, plastbestikk og plastglass. Særlig miljøvennlig? Neppe - men absolutt frustrasjonshemmende i en overgangsperiode. Nå er jeg bare på utkikk etter ferdigmat som kan tilberedes med minimal bruk av kjøkkenutstyr. Så langt har jeg funnet fram til fiskegrateng (æsj sier Mannen), lasagne (uff sier Heidi), kylling i form og pizza. Flere tips, noen?

Lekkert med hvite tallerkener og blått bestikk.

*TTT=ting tar tid

17 kommentarer:

  1. Ring og bestill mat? ;)
    Engangsbestikk er finfint når man pusser opp kjøkkenet. Og når vannet på kjøkkenet av mystiske årsaker forsvinner o_O

    SvarSlett
  2. Hehe, vi har vel hatt vår andel av pizza, Burger King og kinamat i perioden juli-fram til nå. Og det er greit det, men man blir litt lei! Og det blir litt dyrt... Og selvom jeg håper at ting skal fikses i løpet av en helg, tar det gjerne to måneder! Dessuten, det hadde vært greit med noe man bre kunne putte i ovnen når man kommer hjem fra jobb! :o)

    SvarSlett
  3. Kanskje jeg skal starte "lage middag tjeneste" og alltid lage dobbelt opp og ta med til deg. He he. Men er Fjordland helt uaktuelt?
    Kan jo varmes i mikroen...Uansett, fordelen med at vannet er borte er vel at det gjøres noe og blir det nytt kjøkken på deg:D

    SvarSlett
  4. Fjordlandmiddager kan lages i mikroen.

    SvarSlett
  5. Har ikke mikro, kommer heller ikke til å ha, tror jeg... Men den "lage middag tjenesten" støtter jeg fullt ut! Gleder meg til mandag! :-D

    SvarSlett
  6. VI MÅ HA MIKROBØLGEOVN!
    Er du klar over hvor mye jeg blir mobbet fordi jeg ikke kan bruke en?
    HMM? Det er traumatiserende.

    SvarSlett
  7. Heidi! Gi dattra di en mikro! Jeg støtter Linn:D

    SvarSlett
  8. Takk!

    Ser du?! To mot én!
    Da må vi jo få en. ;D

    SvarSlett
  9. Det der kaller jeg gruppepress! To mot en er feigt osv. Vi har jo TENKT på mikro, men forkastet egentlig planene. Hvis jeg skulle hatt, kunne jeg tenkt meg at den var innebygget, men det har vi ikke lagt opp til. Vi får se hvor mye benkeplass vi får. Men poenget er: Vi har ikke mikro nå! Kom med mattips, nå! ;o)

    SvarSlett
  10. Maiskolber.
    Forutsatt at du finner sånne greier til å stikke inn i den - i plast.
    Og en kjele i plast.

    SvarSlett
  11. Det eneste jeg bruker mikroen til, er å varme teen min når den har blitt kald (noe som skjer altfor ofte ettersom jeg insisterer på å drikke av kopper som tar minst 0,5 l, og glemmer bort teen etter en slurk). Også popcorn da.

    SvarSlett
  12. Fjordland kan varmes i vannbad også!

    SvarSlett
  13. Har vi noen gang hatt Fjordland hjemme, mamma?
    Sist jeg spiste det var det begredeligheten selv, i hvert fall.
    Men nei, isj, heller brødskive enn det.
    Ah, apropos, brødskive med egg?
    Nammnamm.
    Eller speilegg?
    Nammnammnamm.

    SvarSlett
  14. Kine: Det er akkurat det jeg er litt redd for. At en mikro bare skal bli benkefyll. Teen min klarer jeg å drikke opp ganske varm siden jeg bruker kvartliterskopper istedet for halvliters og popcorn spiser jeg helst på kino. Tror jeg... Og setter ALLTID et flak i halsen...

    Linn: Engangsplastkjele er skrevet på handlelista. Og nei, vi har aldri hatt Fjordland her i huset. Tror egentlig ikke jeg har smakt det noen gang. Men det er flere her som anbefaler det, da... Egg er godt og i anledning morsdagen klarte Mannen å grave fram eggkokeren slik at mor fikk bløtkokt egg til frokost. For første gang siden juli! Men speilegg krever stekepanne og oppvask.

    Greta: Kan man varme opp Fjordland til fire i vannbad samtidig i stekeovnen? Ser for meg at det er litt upraktisk med en og en i kjele på ovnen..

    SvarSlett
  15. Her har dere mulighet til å bli kjempesunne, faktisk! Ferdigkuttet salat og en boks m tunfisk, ferdigkuttet salat og en kylling, f.eks. Dette blir jo veldig lettvint da. Trenger ikke ovnen en gang.Og tenk så bra for heeelsa (5 om dagen osv.)

    SvarSlett
  16. Mat uten oppvask? -Fjordland?
    Syntes det er ganske knall jeg! ;) Men Toro-Velbekomme er faktisk bedre. Men de tror jeg det er lettest å varme i micro...

    Beklager å måtte si det Heidi,men her støtter jeg microønsket til Linn. :D Ingen du kjenner som har en de ikke bruker så mye da? Som de kunne lånt bort? :)Oppussingsmicro. :D

    SvarSlett
  17. Ser du?!
    Det bør være en mikro som venter på meg når jeg kommer hjem!

    SvarSlett