12.1.09

Årgangstulipaner

Jeg har trolig nevnt det før, men altså, tulipaner er favorittblomsten min. Og to ganger i året MÅ jeg ha tulipaner. Røde til jul og gule til påske. Jeg er ikke kjent for å ha spesielt grønne fingre, mine planter må lære seg å leve på luft og manglende kjærlighet. Men når det gjelder avskårne tulipaner, er visst evnene litt anderledes. Disse, som for øyeblikket står og pryder "kjøkkenet" mitt, feirer 3-ukersdag i dag! Ikke like stramme og strunkne som den dagen de kom i hus, men still going strong! Flinke tulipaner.... ;o)

3 kommentarer:

  1. he,he de har nok egentlig tørket ut, men fine er de allikevel.

    SvarSlett
  2. Neinei, de har ikke tørket ut. Kuttet stengelen litt forrige dagen og de suger fortsatt vann. Men det er ikke lenge før de begynner å miste kronbladene sine nå... ;o)

    SvarSlett
  3. Det er jo det jeg sier; tulipaner er så medgjørlige, atte. Og trikset er å kutte de litt når de vokser, slik som du har gjort her. Men tre uker er uansett rekord!

    SvarSlett