1.1.09

2009

Da er det vel på tide å ønske alle et riktig godt nytt år vil jeg tro? Overgangen fra 2008 til 2009 har gått relativt smertefritt så langt. Vi har, tradisjonen tro, spist fondue med godt kjøtt, bakte poteter og is til dessert, for deretter engentlig bare å ha slappet av i sofaen og ventet på 12-slaget. Med bare oss to gamlinger samt yngstedatter hjemme, er det nødt til å bli en rolig kveld. Pluss bikkja da, selvfølgelig. Som absolutt ikke synes nyttårsaften er en koselig kveld. Men hun har så langt ikke gjort sitt fornødne på gulvet, og det er et positivt tegn. Og i morgen har hun trolig glemt alt om skumle raketter og er villig til å gå ut som om ingenting skulle ha hendt.

Jeg liker nyttårsaften og det den representerer. Begynnelsen på noe nytt. Tanken på å prøve å få til noe bedre. Sette seg nye mål. Og tro at det faktisk går an å få til. Har ikke egentlig satt opp noen nyttårsforsetter ennå, men noen tanker har jeg jo gjort meg. Ikke noe jeg har lyst til å dele akkurat nå, men vi får se, kanskje senere.

Men før jeg rekker å bli alt for filosofisk midt på natten, vil jeg bare ennå en gang få ønske alle

Et riktig godt og innholdsrikt nytt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar