1.1.09

Årets bøker 2008

Bare en liten oversikt for meg selv over bøkene jeg har lest i 2008:

1. Døden på Garnethill av Denise Mina
2. Harry Potter og de vises stein av J.K. Rowling(r)
3. Harry Potter og mysteriekammeret av J.K. Rowling(r)
4. Kornetten av Arne Berggren
5. Harry Potter og fangen fra Azkaban av J.K Rowling(r)
6. Myren av Arnaldur Indridason
7. Morder uten ansikt av Henning Mankell
8. Doppler av Erlend Loe
9. Ottoline og kattemysteriet av Chris Riddell
10. Muleum av Erlend Loe
11. Sinnsykt forelsket av Katarina von Bredow
12. Jenta som lekte med ilden av Stieg Larsson
13. Fredagsstrikkeklubben av Kate Jacobs
14. Naiv.Super. av Erlend Loe
15. Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna
16. Luftslottet som sprengtes av Stieg Larsson
17. Harry Potter og ildbegeret av J.K. Rowling(r)
18. Tracy Beaker, det er meg av Jacqueline Wilson
19. 40 postkort av Ingeborg Arvola
20. Vedder på at du ikke tør, Tracy Beaker av Jacqueline Wilson
21. Anne fra Bjørkely av L.M. Montgomery
22. Gullsmedens hemmelighet av Elia Barceló
23. Anne som frøken av L.M. Montgomery
24. Anne drar fra Bjørkely av L.M. Montgomery
25. Det er mitt liv! av Katarina von Bredow
26. Slam av Nick Hornby
27. Venstre hånd over høyre skulder av Selma Lønning Aarø
28. Ekspert på å rødme av Katarina von Bredow
29. Den elskelige giftblandersken av Arto Paasilinna
30. HoneyBunny av Hans Petter Laberg
31. Kjære Agnes av Håkan Nesser

Ikke akkurat spesielt tunge verk jeg har trålet meg gjennom, men 31 bøker er 31 bøker. Burde kanskje skrive en liten omtale av hver bok, men næh, en annen gang kanskje. ;o) Og fortsatt holder jeg jo egentlig på med 4-5 bøker jeg ikke har blitt ferdig med...

Og der kommer mitt andre nyttårsforsett inn. For lenge siden bestemte jeg meg for å lese bare én bok av gangen. Det har sklidd heeelt ut i år. Så derfor:

Nyttårsforsett nr. 2: Kun lese én bok av gangen! Eller, for å slakke litt på det, én bok for øret og én bok for øyet! :o)

2 kommentarer:

  1. Psst! Var "Den elskelige giftblandersken" like morsom som den høres ut som? Har så lyst til å lese den!

    SvarSlett
  2. Hehe, hvis du har så lyst til å lese den, så synes jeg virkelig du skal gjøre det! Boka er ganske morsom og bisarr, persongalleriet fargerikt! Jeg likte denne boka bedre enn "Kollektivt selvmord". Og var det ikke "Den elskelige giftblandersken" Trulte fikk mareritt av?? ;o)

    Hehe, jeg kjenner jeg sitter og humrer litt her når jeg tenker tilbake på boka...

    SvarSlett