23.3.09

Et skritt, to skritt, mange...

I forrige uke hadde jeg en dypere samtale med søteste Therese angående blogg - og skrittellere. Hun fortalte at hun hadde hatt på seg skritteller på jobben den dagen og oppdaget ved lunsjtid at hun hadde kommet opp i 154 skritt! Og i løpet av hele arbeidsdagen rundet hun hele 540 skritt, noe som resulterte i at hun skulle ut å gå seg en lang tur den kvelden. Jeg nevnte at jeg også hadde lurt på om jeg skulle ha på meg en teller på jobb en dag, for jeg mener selv jeg går ganske MYE i løpet av arbeidsdagen. Og en idé ble tent, kanskje vi skulle konkurrere? Som sagt, så gjort, mandag morgen utstyrte vi oss begge med skrittellere, Therese to for sikkerhets skyld. Jeg hadde en av månedens to rolige arbeidsdager og ved lunsjtid var jeg opp i noe sånt som 162 skritt. Før skrittelleren raste i gulvet og nektet å vise et eneste tall mer. Men i konkurransens ånd styrtet jeg ut etter jobb og investerte i en ny og DYR skritteller (og lar vær å nevne at det første jeg gjorde da jeg skulle sette i batteri var å miste den bitte lille skruen... Tape fungerer også). Og siden jeg hadde tapt alle dagens tidligere skritt, var det bare å legge ut på en lengre kveldstur. Og må si meg fornøyd med et resultat på 9049 skritt!

Walking equipments


Og siden dette skal være en konkurranse, skal vi ha en premie! Selvfølgelig til oss begge! Og jeg tror jeg raskt nedstemmer det eneste forslaget jeg har fått hittil: Vandring i Jotunheimen. Med skritteller! Bedre forslag, noen?

2 kommentarer:

  1. Syns vandring i Jotunheimen høres fint ut, jeg! Forøvrig syns jeg du har vært veldig flink! Hva med vandring i en storby?

    SvarSlett
  2. Har ingenting i mot fjellvandring og fra hytte til hytte-turer (har egentlig prøvd å promotere det i flere år i heimen uten positiv respons, jeg!), men som premie fordi vi har gått langt? Tror ikke det! ;o) Da tror jeg nok Therese og jeg bedre hadde taklet en aldri så liten byvandring, ja! Forslaget er notert! :o)

    SvarSlett