2.8.10

Når er man egentlig for gammel?

Førti er tydeligvis ei magisk grense og i blogglandia er det mange som bekymrer seg for akkurat den grensa. For hvordan skal man kle seg. Og hvordan skal man oppføre seg. Og hjelp, hva gjør man egentlig når man har passert førr?

Jeg har venninner som syntes det var grusomt å måtte begynne å skrive 4 først i alderen sin. Selv var jeg avventende. Akkurat som første gang jeg skulle ut og fly. Jeg kunne jo ikke vite om jeg hadde flyskrekk eller ei før jeg hadde flydd for første gang. I ettertid kan jeg nevne at jo, jeg har et ørlite snev av flyskrekk. Men det å passere førr derimot, var fullstendig smertefritt. Det rare er jo at man fortsetter å være seg selv! Uansett! Selv om jeg gjerne skulle vært litt mer voksen, elegant og fornuftig. Tror jeg...?

I dag har jeg altså bursdag. Og blir 42 (litt patetisk da at jeg går rundt å hevder at jeg er 39, men det har ingen ting med ALDEREN å gjøre. Det kommer av det at 40-årsdagen min ENDA ikke er behørig feiret...). Og hva ønsker en dame på 42 seg? Jo, selvfølgelig en Nintendo DS! Og med en mann som min, så får en dame på 42 en Nintendo DS! Hvorfor må man være 12 for å ha det moro?

Voksenutgaven av DS, Nintendo DSi XL. Og selvfølgelig Flåklypa-spillet. Akkurat noe for en dame på 40+!

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen og med DS!☺☺☺

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen! Og med DS-en;-) Hilsen Bergljot, førtienogethalvt

    SvarSlett
  3. Grattis med dagen! Etterhvert som man blir eldre, skjønner man at man ikke blir så forandra (i hodet) allikevel. Jeg har gått rundt og trodd at når man blir 40, DA blir man skikkelig voksen. Men jeg kommer neppe til å begynne å drikke kaffe, diskutere gardiner ELLER slutte å like playstation selv om jeg snart kan skrive 4 først i alderen min.
    Gutta har DS, og jeg morer meg med Mario og Luigi når jeg har sjansen.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen! De er berre ungdommar alle som kommenterer her ;)
    Skal tru om eg vert vaksen når eg vert 50?? Sjølv om det er leeenge til enno ;)
    Kos deg med DS!
    Eg ønsker meg motorsykkel....

    SvarSlett
  5. Tror du sikter litt til meg her???? ;-) Og ja: jeg innrømmer det gjerne! Jeg ER opptatt av hvordan man skal kle seg når man 40 +! For jeg ser på andre at jeg ikke syns at alt passer like bra, og at man faktisk må tenke litt på at man har bikket førti - i klesveien, vel og merke. Når det er sagt, syns jeg det er vanskelig å alltid skulle se på seg sjør hva som passer.
    MEN: jeg har aldri sagt at førtiåringer ikke skal ha det gøy eller være opptatt (mentalt av) de samme tingene som f.eks en sjuåring, åttiåring eller tjueåring. Inne i seg tror jeg vi føler oss omtrent like gamle eller unge, alle sammen. Og at det er individuelt!

    Følte jeg måtte forsvare meg litt, nå, kan du skjønne!! ;-)

    Tilslutt: gratulerer med dagen, nok en gang! :-)

    SvarSlett
  6. Først og fremst grattis med 42 års dagen som var i går. :)

    Jeg hadde ingen 30 årskrise, men en liten 40 årskrise har jeg hatt. Nå har den dog gått over, og godt er det. Har innsett at jeg ikke trenger å kle meg annerledes enn jeg gjør, like dansebandmusikk osv.
    Jeg er meg på godt og vondt uansett. Barnslig, men voksen når det behøvs. :)

    Dessuten må jeg si det er skremmende hvor like vi er, for hvem tror du kan sitte etter ungene er i seng og spille nintendo DS da? Jeg elsker sånt, kan sitte i timesvis. Anbefaler Super Mario spillene, Zelda spillene og coocking mama 3. :fnis:

    Ha en fott kveld.

    Klem fra Heidi som er 39 helt til torsdag. :)

    SvarSlett
  7. Elisabeth og Bergljot 41,5: Tusen takk! :o)

    Pia: Jeg hadde egentlig sett fram til å bli voksen, jeg. Regna med at det fulgte med litt kunnskap og sjøltillit... Men næh... ;o)

    Shy B: Tror du kommer til å være akkurat den samme ved 50. Og 60! Krysser fingra for motorsykkel! ;o)

    HH: Hehe, du er en av MANGE! Hvis du ser deg litt rundt i bloggverdenen, ser du at det er de rundt 39 som er opptatt av dette. De som har passert førr holder klokelig kjeft. ;o) Jeg er spent på hvordan du kommer til å kle deg neste år! :o))

    Heidi: Haha, joda Heidi, med én gang du har passert grensa, kommer du til å DIGGE danseband! Bare vent! ;o)

    Super Mario er i hus, det er også Pokémon og div. annet. (Alle jentene her har selvfølgelig ds fra før). Zelda vurderes kjøpt, men Coocking Mama har jeg aldri hørt om. Forøvrig spiller jeg spill på alle konsoller... ;o)

    SvarSlett