29.8.10

Klikk-klakk

Mannen visste ikke hva det var, mellomsøster mente hun hadde hatt det da hun var liten, men for meg er det barndomsminner. Og når man finner barndomsminner i butikken til den nette sum av kr 3,50, da man jo bare kjøpe?! 

Klikk-klakk - eller muligens click-clack - er kuler som gjør akkurat det; klikker og klakker. Det gjelder å finne en rytme så man kan holde på leeenge. Kanskje ikke uten grunn at det står i bruksanvisningen: Bruk ikke Click-Clack tidlig om morgenen, sent på kvelden eller på steder du kan forstyrre andre.

Nostalgilykke med tids- og stedsbegrenset bruk.

9 kommentarer:

  1. Hm, tror aldri jeg hadde sånne. Merker meg full match mellom kuler og outfit i den moteriktige fargen lilla. ☺

    SvarSlett
  2. Dette er hva vi kalte klikk-klakker i barndommen (bare med lavere hæl):
    http://3.bp.blogspot.com/_lG2HO8sNgt8/S9VmaxtAtsI/AAAAAAAAAJk/2yGdMA09mM8/s1600/hasnabeens.jpg

    :)

    SvarSlett
  3. Sånne har vi hatt i heeele sommer!
    Dere er skikkelig seint ute! Klikk, klakk, klikk,klikk, klakk og klakk! Vi har to stykker i hus ;-)

    SvarSlett
  4. åååå.. barndomsminne det der :)

    SvarSlett
  5. Sånne kan drive deg til vanvidd...

    SvarSlett
  6. Elisabeth: Haha, ja man overlater da intet til tilfeldighetene! ;o)

    Rødhette: Får ikke opp linken din...?

    HH: Jeg, seint ute? Kikk, klakk....

    Shy B: Ikke sant? :o)

    Pia: Sier du det? ;o)

    SvarSlett
  7. Heidi: Du må kopiere og lime inn url'en i et nytt browservindu. :)

    SvarSlett
  8. Rødhette: Jeg har kopiert og limt inn, jeg har prøvd å søke, jeg har prøvd å forkorte, prøvd på annen pc osv osv, men jeg får bare opp at den ikke finner noe... Er du sikker på at lenka er riktig?

    SvarSlett
  9. Jau ... det funker når jeg kopierer fra kommentaren min her hos deg og inn i Firefox. Kan du ha hatt et mellomrom FORAN selve url'en som havnet i adressefeltet?

    Uansett - det var jo ikke så viktig. Var bare bilde av tresko, som vi altså kalte klikk-klakker i barndommen. :)

    SvarSlett