29.5.10

Live updates


DA er vi i gang, og jeg kjenner allerede at jeg har litt lyst til å rømme.... Men DET skal jeg absolutt IKKE! Istedet har jeg tenkt på å prøve å oppdatere underveis. Så får vi se hvor lenge jeg holder ut. Og siden jeg altså ikke har hørt låtene før, blir det førsteinntrykket jeg kommer til å formidle. Så da er det vel bare å ønske lykke til alle sammen!

1. Aserbajdsjan - Drip Drop

Visstnok en av favorittene. Javel, ganske ordinær i mine ører. Mannen syntes den slett ikke var så verst - noe som muligens kan komme av den gjennomsiktige kjolen...?

2. Spania - Algo Pequeñito

Låt nummer to og fremmedelementer på scenen! Litt skandale! Låta, tja... Leketøysbutikk både i låt og koreografi.

3. Norge - My heart is yours'

Og så Norge, da. Jeg synes Didrik er litt sur, jeg. En kollega tipper han inn blant topp 5. Er i grunn litt usikker...

4. Moldova - Run Away

Back to the 80's med sax-riff og greier.

5. Kypros - Life Looks Better in Spring

Ganske sympatisk visesang, kunne dempa ned koret på refrenget.

6. Bosnia-Hercegovina - Thunder And Lightning

Vant beste kostyme-kåringen. Usikker på hvorfor. Poplåt med liksom-heavy innslag.

7. Belgia - Me And My Guitar

Nok en visesang. En mann alene på scenen med sin gitar. Helt grei, forsvinner nok litt i massene.

8. Serbia - Ove Je Balkan

Uffda!! Dette er en av grunnene til at jeg vanligvis IKKE ser på MGP!

9. Hviterussland - Butterflies

Kveldens andre ballade. Og som kommentatoren sa, som snytt ut av en Disney-film. My heart is yours er mye sterkere enn dette.

10. Irland - It's For You

Og ballade nummer tre. Med en frase som er fullstendig lik MHIY. Typisk irsk fløytespill. På linje med Norges låt, synes jeg.

11. Hellas - Opa!

Hahaha! Melodi Grand Prix på sitt heftigste! Med pyroshow! Opa!

12. Storbritannia - That Sounds Good To Me

Enmannsboyband. Tror ikke Storbritannia legger mest i MGP, gitt. That sounds not very good to me...

13. Georgia - Shine

Den har vi hørt før! I andre versjoner. Fin kjole, da.

14. Tyrkia  - We Could Be The Same

Masse, masse lys! Nok en poplåt med litt liksom-heavy innslag. Fikk terningkast 1 av VG, men jeg synes låta var bedre enn feks Storbritannia sin.

15. Albania - It's All About You

Prøver å komme på hvem stemmen hennes minner om... Hmmm....

16. Island - Je Ne Sais Quoi

Visstnok homsenes favoritt. Trodde det skulle være en ballade, men mer typisk MGP enn dette får man det vel ikke! Og det er ikke nødvendigvis positivt ment.

17. Ukraina - Sweet People

Kjole spesiallaget for vindmaskinen. Ikke spesielt minneverdig låt.

18. Frankrike - Allez Ola Ollé

Hurra for fotballsanger! Eller ikke....

19. Romania - Playing With Fire

Med den tittelen måtte det selvfølgelig være litt pyro. Grease-look a like.

20. Russland - Lost And Forgotten

Klesbudsjettet var kanskje ikke spesielt stort? 70-talls look og nærmest religiøst innhold.

21. Armenia - Apricot Stone

Pyroshow, skuespill på scenen og poplåt med etnisk innslag. Heie MGP!

22. Tyskland - Satellite

Min favoritt! Kul låt! Årets vinner!!

23. Portugal - Há Dias Assim

Svulstig ballade. Nok en Disney-låt.

24. Israel - Milim

Følsom ballade framført av artist med kameratekke. Kan slå an blant Israel-vennlig publikum.

25. Danmark - In a moment like this

Har ikke danskene hatt en melodi  med den tittelen før? Lettbeint poplåt med Every Breath You Take-komp.

Puh - alle låtene gjennomført! Og jeg sitter her ennå. Mens Spania får ta sin låt på nytt. Kommentatoren har vært god og programlederne proffe så langt. Min klare favoritt er Tyskland og sammenlignet med mye annet er ikke Didrik så ille heller. Så er det bare å vente og se på den uendelig lange avstemmingen.

1 kommentar:

  1. haha - jeg er imponert! Og joda - enig i dine refleksjoner over den enkelte MGP sang :)

    SvarSlett