19.5.10

Helt genialt

- er det kanskje ikke, men jeg synes iallefall det er veldig smart! Mulig jeg er treg i oppfattelsen, men springform har for meg fram til nå vært RUND. Men i vinter oppdaget jeg at den også kunne være firkantet. Og avlang. Og hjerteformet. Og firkantet var bare et MÅ HA-produkt.


Heretter blir det ingen kjedelige, runde kaker, nei. Kun firkantede og festlige.


Måtte teste formen ut i forbindelse med 17. mai og bakte et firkantet sukkerbrød til bløtkake.


Sukkerbrødet ble veldig fint. Og selv om bløtkaka ikke ble noen skjønnhet, ble den veldig god!


Man bør nemlig kjøpe ingredienser til bløtkake før man baker. Eller så får man ta det man har. Og syltetøy, banan, krem og revet kokesjokolade funker på ei bløtkake det og...

1 kommentar:

  1. Denne formen fikk jeg i vinter også! Og den passet PERFEKT til min 17. mai kake som er formet som ett flagg! Det ble ett veldig flatt flagg... for mitt sukkerbrød hadde ikke samme høyde som din... men den smakte godt :)

    SvarSlett