16.5.10

Burde, burde...

Egentlig burde jeg nå være godt i gang med gulvvask, støvtørking og stryking. Strengt tatt burde jeg vel egentlig ha gjort det meste allerede på fredag. Iallefall burde jeg ha slengt på noen nye duker, samt hatt en kake i ovnen. Og jeg HAR tenkt å få gjort dette før morgendagen opprinner.

Nå er vel egentlig ikke vi blant de som tar 17. mai mest høytidelig. Selv om det selvfølgelig er en høytidelig dag. Aller helst skulle nok Mannen vært på hytta. Vår framtidige hytte vel og merke. Til vår store forundring har vi i år ikke blitt innkalt til dugnad på skolen i forbindelse med nasjonaldagen heller. Både litt rart og egentlig litt synd, for nest etter manglende hytte, er dette det Mannen har satt mest pris på å være med på i forbindelse med morgendagen.

Vi har forøvrig russ i huset i år. En svært lite utagerende russ, dog. Ikke at jeg egentlig har oversikt over hva hun har bedrevet siste døgnet, men jeg vet at ett punkt på programmet var å se en Postmann Pat-film. Det høres iallefall ganske uskyldig ut. Men innbefatter trolig noe som ikke er riktig så uskyldig...

Det er forresten ikke bare vi i nabolaget som har russ i huset. Både naboen og naboens nabo har russeavkom. Og når jeg ser hvordan de rigger til i hagen med partytelt og greier, tror jeg muligens kommende nattesøvn kan bli noe redusert. Kanskje jeg da heller får være våken og gjøre burdeburdene mine...

2 kommentarer:

  1. Ta det med godt humør. Det går over!

    SvarSlett
  2. Jepp! Ingen problemer med humøret og nå er det over! :o)

    SvarSlett