7.5.10

Er det lenge siden du besøkte et bibliotek?

Nå vet jeg at opptil flere av dem som besøker bloggen min, frekventerer bibliotek relativt hyppig. Men hvordan er det egentlig med resten av befolkningen? Hvor ofte er et gjennomsnittmenneske innom et bibliotek egentlig?

Iallefall, denne uka har jeg vært på møte i Asker. Et møte som også innebar en rask visitt på Asker bibliotek. Asker bibliotek ble forøvrig kåret til Årets Bibliotek 2009. Nå har ikke jeg vært innom all verdens biblioteker rundt omkring, men jeg kan ikke annet enn å si at dette var stort, flott og innholdsrikt.

Dessuten har Asker tilbud jeg ikke har sett på et bibliotek før, nemlig muligheten for å spille for eksempel gitar eller keyboard. Eller hvis man er av den mer fysiske typen, klatre i klatrevegg. 

Og sånn apropos, dere som nå evt. ikke benytter dere av bibiotektilbudet i særlig grad, er dere for eksempel klar over at dere nå kan låne spill på biblioteket? Og da er det ikke brettspill jeg snakker om, men spill til de fleste nyere konsoller samt pc?

Men en av ideene jeg kanskje falt mest for i Asker, var denne:

Paraplyer utstyrt med strekkode, klare for utlån! Må innrømme at jeg er litt usikker på hvordan disse er blitt katalogisert...?

2 kommentarer:

  1. Vi er nok oftere på biblioteket enn gjennomsnittet, trur eg...
    Biblioteket her er flott - her kan vi også låne instrumenter, noter - og spill.
    Bibliotekaren her oppfordrer til litt liv - det er ikke noe gammeldags hysjing ved bokreolene!
    Ungene er bokglade, og mye av det skal biblioteket ha æren for.

    SvarSlett
  2. Det er ikke uten grunn at Asker bibliotek har blitt kåret til Årets Bibliotek - og det hele to ganger!

    SvarSlett