25.4.10

Ukens anbefaling

Hvis du nå skulle ha et avkom i ungdomsskolealder som ikke vet hva han eller hun skal bli når han/hun blir stor, tving dem pens dem inn på tanken om å velge restaurant- og matfaglinjen på videregående. Du verden så mye godsaker vi har fått hjem de siste par årene, nå sist en deilig og mektig Schwartzwalderkake.

Schwartzwalderkake - sjokoladekake med kirsebær, likør og krem.

Til mine svært kakeglade kollegaer, må jeg dessverre fortelle at jeg var nødt til å kaste rester av kaka fordi vi ikke klarte å spise den opp.


Kalorifri kake...?

Etter to år på skole, er forøvrig nå kakehjembringeren klar for en lærlingplass. Og her hjemme krysser vi fingrene hardt (og selvfølgelig heeelt uten baktanke) for at Diplom-is nå skal få øynene opp for dette dyktige og talentfulle pikebarn.

4 kommentarer:

  1. Nam nam nam. Nå holder jeg på med et "Flink Pike Prosjekt" så jeg synes det var ytterst lite solidarisk i plante sånne bilder midt i fleisen min! ☺ Jeg har forresten slutta å brette kartonger etter at jeg hørte at alt havner i samme dunken likevel..Men aviser o.l. går til resirk.

    SvarSlett
  2. Nammis. Men jeg har bakt kanelboller og foccaica i helga, så egentlig er det ikke så synd på meg som ikke får smake!

    SvarSlett
  3. Kaste???!!!

    Grrr....

    SvarSlett
  4. Ps! Ligger en award til deg inne hos meg!

    SvarSlett