1.4.10

Når flertallet bestemmer

I dag har jeg blitt tohundsmor. Jeg kan ikke si at det har vært en lang prosess å komme dit, men det har vært en prosess. Men så måtte et endelig valg tas, og etter litt familierådslagning gikk vi inn for at flertallet skulle avgjøre. Og flertallet bestemte at ny hund skulle få flytte inn.

En av de som var særs glad for ny samboer.

Jeg har egentlig blitt litt villedet i opplysningene om familiens nye medlem, så her kommer de korrekte fakta: Hunden heter ikke Sherry, men Cherry. Ikke store forandringen, men hun har allerede fått kallenavnet Cherry Pie. Mannen og jeg prøvde oss på om vi kunne kalle henne Sheriff, men der ble vi nedstemt. Jeg fikk også først beskjed om dette var en kinesisk nakenhund med pels, mer korrekt kalt Chinese Crested Powder Puffs. Dette er bare 75% riktig. 25% av hunden er nemlig italiensk mynde, så her er det snakk om en 100% ekte bastard. Sånt bryr vi oss ikke det spor om her i huset, Cherry er livlig og glad og elsker oss alle høyest i verden! Kanskje litt tidlig å si etter et par timer, men hunden har iallefall et elskelig vesen. Og det beste av alt, og det som har vært min største bekymring, det virker som om det går helt greit mellom ny hund og gammel hund. Og så lenge dét fungerer, skal nok dette bli bra!

Fin hund som trolig kommer til å bli et yndet fotoobjekt framover. 

3 kommentarer: