11.4.10

Monsen og meg v.3.0

For nesten nøyaktig ett år siden var Lars Monsen og jeg på Villmarksmessa. Og i går var vi der sannelig igjen.


Jeg må nok innrømme at Hagemessa som går samtidig, interesserer meg hakket mer enn Villmarksmessa. Og jeg er stadig på leiting etter gode ideer for hvordan jeg med tid og stunder skal få det på utearealet mitt. Bare jeg først får gjerde og ny garasje på plass.

Hva med en håndlaget ku i naturlig størrelse i hagen? Eller en kuskinnstrukket bilfrontsofa? Gjerne flankert av egyptiske statuer. Det er sikkert marked for sjørøvere og Hello Kitty-lignende steinfigurer også.

Et hageforslag jeg garantert kunne fått til selv.
Handleliste: Kjøp rød benk


Og for den romantiske finnes det mye fint hageinteriør. Jeg gleder meg til en gang å innrede mitt framtidige sommerhus. Der skal jeg garantert gå rundt i hvit blondekjole og med blomsterkrans i håret.

Men på Villmarksmessa kom jeg over noe som provoserte meg litt. OK, kanskje noe mer enn litt. Nemlig rosa fiskestenger! Nå er det ikke det at de er farget rosa som provoserer meg, fiskestenger kan være i akkurat de fargene de vil. Men det er dette at disse stengene blir markedsført som jentestenger. Det blir liksom: Her er stengene for dere, jenter, gutta kan velge blant de tusen andre vi har. Jeg føler at det begrenser jentenes valgfrihet noe. Selv om jeg tror den bevisste fisker, uansett kjønn, velger kvalitet framfor farge.

Er det bare jeg som reagerer på sånt?

Jeg syntes jeg holdt ut lenge som ble værende tre timer på messe, men jammen meg holdt Mannen ut tre timer til, altså totalt seks timer! Uten at han jobbet på en stand, altså. Og det var først etter at jeg hadde forduftet fra stedet, at han dro fram kortet...

PS. For de som gjennom diverse innlegg har fått det inntrykket at jeg er særdelse interessert i Lars Monsen, så er nok dette en sannhet med visse modifikasjoner. Jeg har slett ingenting imot herr Monsen, men det er vel omtrent så langt det strekker seg også. Og for å si det på en annen måte; jeg har mer enn nok med min egen personlige utgave av arten.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror du trekker til denne messa hvert år fordi du håper på et møte med Lars Monsen! (he, he!) Forøvrig reagerer jeg på samme måte som du mht til roosa ting. Maxbo har f.eks "jentedriller" i rosa. Æsj og dobbelt æsj!

    SvarSlett
  2. I am a secret Lars Monsen-fan! ;o)

    SvarSlett