5.4.10

Påsken 2010 - og livet som tohundsmor

Påsken begynner unektelig å nærme seg slutten. Og jeg må vel påstå at jeg ikke er riktig så uthvilt som jeg hadde tenkt å være. Grunnen er selvfølgelig selvpåskyldt. Livet som valpemamma er ikke akkurat helt avslappende. Det er nesten som når man kommer hjem fra sykehuset med en nyfødt baby for første gang. Og innbiller seg at man skal få masse tid til å lese og kose seg.

                    
Cherry og Vicky, heretter til tider muligens kalt henholdsvis Krapylet og Gamla. Kanskje ikke dumt for en yr valp å ha en rolig, gammel dame i nærheten.

Men påske har det uansett vært. Selv om den ene påskepyntesken ennå står utømt i stua og den andre aldri ble funnet. Men man kommer langt med gule lys, duker og blomster. Samt noen få nyanskaffelser. Så får de nettopp påbegynte påskegryteklutene heller gjøres ferdig til neste år.

Min selvpåstått ikkekreative datter kom hjem med både påskeegg og marsipanfigurer. En ny hane har flyttet opp i en gul blomst, mens Pontus og Pilatus har stått i vinduskarmen hele påsken. 

Vi har også hatt tradisjonell påskebrunsj med mye god mat. Dessverre var vi adskillig færre i år en vi vanligvis pleier å være. Håper det ordner seg igjen til neste år.

Masse deilig påskemat.

Og selvfølgelig kake med påskepynt.

Og trauet er fylt med mange sunne saker.

Våren har også gjort sitt inntog og (den fortsatt uferdige) terrassen er nesten snøfri. Naboene ble i dag observert solslikkende på sin.

Lars Monsen har ennå ikke fjernet teltet sitt, til tross for at han ikke har brukt det siden romjula. Terrassen er snøfri, men må ryddes. Snøskyffelen er forhåpentlig brukt for siste gang denne vinteren.

6 kommentarer:

  1. Lykke til med oppdragelsen av det nyeste familiemedlemmet. ☺ Synes det trauet med (u)sunne saker så veldig innbydende ut. Elsker sånne enkle, men utrolig dekorative ting.

    SvarSlett
  2. Jeg pleide å sitte og amme samtidig som jeg leste bøker (helt til blogginga tok helt over). Har du prøvd det?
    Det roer seg vel, med disse firbeinte. Jeg synes menneskebabyer vokser fort, og enda hurtigere går det med hunder, har jeg forstått. Så du får holde ut.
    Vel overstått påske!

    SvarSlett
  3. Påskepynten deres knuser vår, det er helt sikkert! Og bikkja da, hun er vel bare til å spise opp!

    SvarSlett
  4. Elisabeth: Jeg er veldig glad i trauet mitt! :o)

    Pia: Du mener jeg skal prøve å amme bikkja? ;o) Bikkja er jo snart tenåring, så får vi se om det blir bedre eller verre da...

    HH: Enkelte ganger skulle jeg nok ønske at jeg KUNNE ete opp bikkja... ;o)

    SvarSlett
  5. Ja, du skreiv jo at det var som å komme hjem med en nyfødt...so why not? (Eller kanskje bare why? Eller NOT!)

    SvarSlett
  6. Pia: Jeg tror såre brystvorter ville fått en ny dimensjon... AUUU! ;o)

    SvarSlett