10.4.10

Vårens vakreste syn

Jeg tror synet av årets første hestehov nesten slår synet av hvitveisdekkede skogsbunner. Når disse gule bustehodene strekker seg mot sola, kan man begynne å anse vinteren som et tilbakelagt stadium.


Egentlig er regelen at en av unga skal komme hjem med den første buketten med hestehov(uansett alder på ungen...). Men i år klarte jeg ikke å dy meg og plukket med meg hjem selv.


Og med hestehov på plass i eggeglasset og med strålende vårvær ute, tror jeg snart det er på tide å begynne å klaregjøre terrasse for årets utesesong!

2 kommentarer:

  1. Jeg klikket rundt for å se om jeg kunne finne ut hvor i verden du bor, hvor hestehoven er dukket opp. Her på Romerike har det de siste dagene virkelig blitt vår, men noe hestehov har jeg ikke funnet i veikanten. Kun hundebæsj der foreløpig.

    SvarSlett
  2. Jeg bor særdeles sentralt på Romerike og hestehoven ble funnet på veien til Norges Varemesse i går. Så det er nok bare å kikke litt rundt hundebæsjen... ;o)

    SvarSlett