18.4.09

Monsen og meg på messa

Vel, nå var vel kanskje ikke Lars Monsen og jeg sammen på villmarksmessa, men vi var da der iallefall samtidig.

Lars Monsen

Nå var det i utgangspunktet ikke på grunn av villmarksmessa jeg tok med meg et par av avkommene til Norges varemesse i dag, men mest på grunn av hagemessa som var på samme tidspunkt. Jeg har hatt en årelang drøm om å få fikset opp litt på det lille grøntområdet bak huset mitt som jeg kaller hage. Og nå vet vel de fleste at i det Heidiske hjem går ting unna i lynfart, så man skal ikke se bort fra at om en 5-6 år kan deler av drømmen være oppfylt!

Hva med en "plen" av stemorsblomster og et lite område med stein?

Eller kanskje man skal satse på vann?

En liten benk må man iallefall ha.

Nå var jeg vel kanskje ikke helt imponert over hagemessa i år. Og jeg skal iallefall ikke ha boblebad i hagen! Men det var andre interessante ting på denne messa. Egentlig forsto jeg kanskje ikke helt hva akkurat dette hadde med hage å gjøre, men det var iallefall en aldri så liten miniutgraving der som Pia fikk være med på.

Paleontologen Pia i aksjon.

Og resultatet ble en aldeles ekte liten fossil av en ammonitt.
Over 100 millioner år gammel! Og for de som ikke vet hva
en ammonitt er for noe, kan jeg fortelle at det er en utdødd
type blekksprut med skall.

Og når man er ferdig med utgravinger, hager, boblebad etc., blir man unektelig litt sulten og et lite måltid må inntas før man gir seg i kast med neste messe.

Sveler sklir ned på høykant.

Så er vi kommet over til villmarksmessa. Og Lars Monsen. Eller, jeg har egentlig ikke noe mer om Lars Monsen. Men du verden, for et høyt testosteronnivå det var på denne delen av messa! Og jeg kan ikke si at jeg noen gang har opplevd å se så mange utstoppede dyr før, med kanskje unntak av Zoologiske Museum på Tøyen. Dessuten, jeg vet ikke helt hvor interessant det må være å ha, ikke et hode på veggen, men en halv bukk?!

Pia og en vennligsinnet tiger.

Grisslybjørner er ENORME!

Men tross alle utstoppede dyr, Pia foretrekker de levende utgavene.
Her i form av en aldeles bedårende liten dachsefrøken i en noe mindre
og slankere utgave enn medisterpølsa vi har her hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar