5.4.09

Kitchen confessions

Kjøkkenavstemningen på bloggen min er nå avsluttet og jeg ser at flesteparten tror kjøkkenet mitt kommer til å være ferdig innen julen 2009. Hyggelig det og dask på lanken til dem som tror det aldri kommer til å bli ferdig! Jeg meg selv trodde ærlig og oppriktig at kjøkkenet skulle bli ferdig innen påske, eller iallefall i løpet av påskeuka! Jeg må nok krype til korset (noe som vel passer godt nå som det er påske...) og si meg enig med "innen jul"-stemmene. Men innen jul er jo fra nå og, ja nettopp, innen jul!

Nå skal det sies at grunnen til manglende ferdigstillelse ikke bare skyldes oss. Når vi blir lovet benkeplate 26. mars så tror vi jo på det! Når vi så får kontrabeskjed med at leveringstidspunktet istedet blir flyttet til uke 15, så blir vi noe ergelige, men fortsatt optimistiske med tanke på at det meste kan bli ferdig i løpet av påskeuka. Men når vi så får beskjed om at leveringsdatoen er satt til 15. april... Da gir man litt opp. Spesielt når Mannen etter påskeslutt kommer til å være borte helt fram til 1. mai. Og da er det bare én måned til han forsvinner for enda lengre perioder. Men nok en gang har snille onkler (se forrige innlegg) meldt seg til tjeneste og sagt seg villig til å hjelpe gressenker i nød.

Men tross manglende benkeplate og andre ting som Ikea ikke klarer å skaffe nok av, skjer det noe framgang på kjøkkenet. Mens svoger og jeg var ute på fotosession i dag (se også det forrige innlegg), monterte Mannen skapdører på overskapene. Jeg er veldig fornøyd!

Vifte fra Gorenje. Bare så det er sagt, vi hadde ingen
form for vifte på det gamle kjøkkenet...

Komfyr, også fra Gorenje. Gleder meg til å bruke den!

Overskap høyre side.

Overskap venstre side. Pappesken til høyre inneholder
kjøleskap og har stått der siden 14. mars...

Edit: Ny kontrabeskjed fra Ikea! Benkeplate blir levert i morgen 8. april. O lykke! :o)

2 kommentarer:

  1. Dette blir knallfint! Kjipt med Ikea som ikke klarer å levere varene, men dessverre ikke et helt ukjent problem. Ut og grille pølser i påsken!

    SvarSlett
  2. Resultatet ser lovende ut, synes jeg! :o) Og vi fikk ny kontrabeskjed fra Ikea i dag! :oD Men jeg griller gjerne pølser ute i fint påskevær uansett, jeg!

    SvarSlett