25.4.09

Sol, sandpapir og olje

Ååå, for en flott vårdag vi har hatt i dag! Og du verden så flinke jenter vi har vært! Vi har pusset en benk, et bord, seks stoler, oljet en benk, et bord, tre stoler og skrubbet en grill. Gjøre-lista er fortsatt lang, men vi er godt i gang!

Barnearbeid! Pia godt i gang med grillskrubbing.

Ida pusser, dyret tar en pause i vårsola.

Klar for oljing!

Det blir litt forskjell! Til venstre før, til høyre etter.

Benk.

Jeg må bare nevne at det sto en morsom vits på oljeboksen: Første strøk (grunning) tynnes ut med whitesprit. Deretter 3-4 strøk med sandpapirpussing mellom. Tørketid 24 timer (ved 23 grader). Yeah, right! Det er klart jeg setter av ei hel uke til pussing og oljing av hagemøbler!

Og til slutt, det tydelige beviset på at en sommer nærmer seg: Ida klarte å bli solbrent på skuldrene! Solkrem er innkjøpt!

Lyserød.

4 kommentarer:

  1. For en forskjell, det gjorde seg med oljing, ja. Det som stod på boksen hadde aldri i verden jeg heller tatt meg tid til. En uke!
    Har også lyst på tremøbler, men må nok slite ut plastmøblene våre først. Flotte bilder fra hagen din!Monicha

    SvarSlett
  2. Nå er resten av stolene tatt også. Og bordet og benken har fått en omgang til. Og grillen er beisa...
    Hadde jeg vært deg hadde jeg ønsket meg aluminiumsmøbler framfor tre, det ønsker iallefall jeg meg!

    SvarSlett
  3. så flinke dere har vært! Blir veldig fint, dette Heidi! Tror tremøbler passer bedre til huset ditt, selv om det medfører litt jobb.. Aluminium er bittelitt kjedelig.. (sier hu som klarte å kjøpe 4 stoler av den typen.) Men det er null arbeid med dem da..

    SvarSlett
  4. Hehe, det er vel muligens det null-arbeidet jeg er ute etter... ;o)

    SvarSlett