13.6.10

Bye, bye byfest!



Så var den 13. byfesten et tilbakelagt stadium. Og jeg kan - som vanlig - sende en aldri så liten klage til værgudene. Og de som sa til meg at jammen i fjor var da ikke været så ille? kan jeg bare svare at joda, det var det! Og billedbeviset ligger under her:

I fjor som i år regnet det under byfesten.

Det var ikke før på byfestens fjerde dag at jeg i år trosset været og kom meg ut på byen og fikk med meg noen arrangementer. (Nå ja, det har ikke vært bare været som har vært til hinder, det har vært litt skoleavslutning og kino etc. som foregått også...)

Først var det Pias eminente kor som måtte beskues. Og i pøsende regnevær var vi omtrent 100 tilhørere. Koret er i utgangspunktet lite og i går var det ytterligere redusert, men uansett fikk vi høre et lite utdrag fra konserten vi var på forrige søndag.

Et lite og sjarmerende skolekor.

Senere på kvelden fikk jeg med meg Postgirobygget på hovedscenen, en forestilling som trakk fullt torv og allsang på flere av låtene. Som en kuriositet kan jeg jo nevne at jeg gikk på videregående sammen med Arne og at vi til og med var med i samme skolerevy. Han hadde vel neppe kjent igjen meg i dag...


Som avslutning på byfesten, tok jeg med meg Mannen på midnattskonsert i kirken. Uendelig vakkert med kun orgel og saxofon. Litt ødeleggende å vandre ut i gatene etterpå hvor det fortsatt var partyparty, men egentlig litt deilig å kjenne at det er fest for alle.

Til slutt kan jeg vise fram byens nye skulptur som ble avduket på onsdag. Den ligger lettere henslengt i gågata og skal være en blanding av ulv og menneske. (Hører jeg noen si varulv?) Skulpturen er forøvrig tilkoblet varme, slik at det aldri skal legge seg snø og is på den. Den var ikke spesielt varm i går...

Sovende monster?

Er det bare jeg som tenker på denne når jeg ser skulpturen?



2 kommentarer:

  1. Bra du kom deg på byfest, tross uante hindringer i form av ivrige kinogjengere og håpløst vær! Jeg syns ikke noe særlig om skulpturen. Den er hverken vakker eller fin, gir meg ingenting, den er direkte intetsigende. Synd det, for gågata i Lillestrøm trenger sårt en piff eller to.

    SvarSlett
  2. Det var da hyggelig å gå på kino! Og jeg gjør det gjerne igjen!

    Jeg skjønner rett og slett ikke symbolikken med figuren, jeg...

    SvarSlett