17.10.11

Ugledamens ugleri

Kan det noen gang bli for mye ugler? JA, sier sikkert noen. ABSOLUTT IKKE, sier jeg. Og dermed vokser uglesamlingen til Heidi jevnt og trutt. 

Det blir ingen kjedelige gaver på meg lenger, kjøkkenting og andre trivielle nødvendigheter er nesten fraværende. Det har blitt sånn at svoger på ferie i Danmark, kjøper med ugler  til Heidi. Og svigerfar, som har to sønner og fem barnebarn, kjøper med seg én gave hjem fra Polen - ugle til Heidi. Samme svigerfar tråler markeder av forskjellig slag - etter ugler til Heidi. Til og med moren min ("holder du på med de uglegreiene ennå?") - har nesten kjøpt ugle til Heidi. Og selvfølgelig, mann og barn - og ikke minst Heidi selv - kjøper ugler til Heidi. 

Her forleden spurte en av døtrene mine meg om jeg har kontroll på uglesamlingen min. Og på det kunne jeg bekrefte at nei, det har jeg OVERHODET ikke! Og det har jeg tenkt å gjøre noe med! Og herved er en fast  spalte født i bloggen til Heidi, en spalte som trolig kan holde liv i bloggen i årevis. Til glede (evt. irritasjon) for mine medbloggere.

Tidligere framviste ugler på bloggen til Heidi. Det kommer flere, mange flere. Kanskje til og med ukentlig!

6 kommentarer:

  1. He he, stas med fast uglespalte. Følger spent med...

    SvarSlett
  2. ugler er koselig da.
    kunne vært verre.

    fin uglesamling!

    SvarSlett
  3. På grunn av deg begynner til og med jeg å like ugler. Tenker på bloggen din hver gang jeg ser et ugle-motiv, så JA, du har gjort ugle-inntrykk.

    Herlig, håper du fortsetter. Jeg følger med som ugler i mosen (det ble veldig feil merket jeg, men pytt lar det stå)

    SvarSlett
  4. Så flotte ugler! Gleder meg til å følge med videre på dine uglerier :)

    SvarSlett
  5. Pia: Haha, ja regner med at du gleder deg! ;o) Følg med, følg med!

    Whitebite: Jeg liker feks. flaggermus også! ;o)

    Fruentimmeret: Hehe, snart kjøper du deg nok din egen ugle skal du se! "Ugler i mosen" er et flott uttrykk som egner seg i mange sammenhenger! ;o)

    Marit: Og det kommer til å komme mange fler!

    Elisabeth: Har ingen levende ugle, tenk! Men jeg har lest litt om mulighetene for å holde tam-ugle... ;o) Jeg har riktignok blitt tilbudt en utstoppa en, med DER føler jeg grensa mi går!

    SvarSlett