23.10.11

Rotter er også ålreite dyr

(Jeg har lånt bildet herfra fra en som trolig har lånt bildet fra et annet sted igjen)

Neida, rotter er slett ikke i ferd med å erobre Heidis hjerte framfor ugler. Det er bare det at jeg blir så mektig imponert over hva dyr kan lære og samspillet mellom dyr og mennesker. Nå har ikke jeg brukt dagen til å se på tv i forbindelse med tv-aksjonen, men jeg regner med at det har vært stort fokus på hunder og bruk av disse i forbindelse med minerydding. Veldig, veldig imponerende! Men jeg blir ikke mindre fascinert over at man også bruker rotter til den samme jobben.


Ære være flinke dyr og ikke minst evig tålmodige dyretrenere!

Hilsen hun som slett ikke klarer å lære dyret sitt den relativt enkle kommandoen "kom!"

3 kommentarer:

  1. kommer nettopp hjem fra jobb hvor det visstnok har vært rotter inne i gryteskapet!! holdt på dø av skrekk da jeg fikk vite det (ok, kanskje litt overdrevet)

    men de er sikkert flinke mineryddere:))

    SvarSlett
  2. En gang ble jeg kjent med en rotte. Hun var ikke minerydder. Men bestevenn til en ensom gutt. Hun kom når vi ropte på henne. Hun het Ingrid. Hun er dessverre død. Poenget mitt er at Rotter kan være fine og hjelpsomme dyr.
    :-)

    SvarSlett