1.6.09

Pinse, piknik og Langedrag

Da er pinsen over for denne gang og siste deilige langhelg før jul er et tilbakelagt stadium. Tradisjonen tro dro vi på piknik, etter Pias ønske ble turen lagt til Langedrag i år. Via laaange omveier kom vi oss omsider fram (til tross for at NOEN nevnte både Buskerud og Numedal før vi dro...), men en sju mils ekstra tur gjorde at vi gikk glipp av elgfôring og div. annet. Men trivelig var det lell og Langedrag kan anbefales. Om man bare kjører riktig vei...

Et hyggelig måltid inntas...

...før man får besøk av noen LITT innpåslitne og sultne gjester.

1. For anledningen storebror Steffen og fjordingen. 2. Ulv 3. Gaupe 4. Ku 5. Hanefar 6. Noe kulignende (yakokse?) 7. Også kulignende 8. Homo sapiens

Meeting the family!

Ida og Pia tester ut budeiekunnskapene på til dels medgjørlige geiter.

Og til sist yndige, lille Svea, som Heidi veldig sterkt vurderte om hun skulle ta med seg hjem...

Og angående pinse, jeg skrev i bloggen min for to år siden, i det aller første innlegget, om hvorfor vi feirer pinse. Nå har jeg gått hele pinsen og prøvd å komme på det uten å jukse. Men forgjeves. Derfor, mest for meg selv gjentar jeg det her: Pinsen er er en kristen høytid som feires 50 dager etter påske. Dagen er til minne om at Den hellige ånd kom til apostlene og regnes som fødselsdagen til den kristne kirke (Wikipedia).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar