20.6.09

Byfest

Ikke aner jeg hva værgudene har i mot byfester, men det er ting som tyder på at de ikke liker dem! Byfesten i Lillestrøm arrangeres i år for 12. gang og jeg vet ikke om det er ført statistikk over været, men jeg innbiller meg at styggværet har vært det dominerende de fleste av disse årene. Synd, for det er trivelig med byfest når det er sommer! Men uansett, fest er det, tivoli er det og visstnok mer enn 90 artistinnslag. Kongen på haugen i år har nok trolig vært Alexander Rybak, som for første gang i byfestens karriere har forårsaket at arrangørene valgte å gå vekk fra prinsippet om at alle arrangementer skal være gratis for publikum. Og prinsesse Tone Damli Aaberge opplevde visstnok å bli fridd til av en tilskuer, noe jeg egentlig regner med er nærmest hverdagskost for den dama.

Boder, mat, ting og tang. Skulle ønske det var litt større fravær av ræl...

Vi opplevde faktisk å stå i paraplykø på Nille. Nå har vi iallefall tre paraplyer det ikke er så farlig å miste!

Gult er kult? Nesten så jeg slipper inn på Åråsen med denne...

2 kommentarer:

  1. Hvordan organiserte de det å ta betalt? Var det konsert inne eller? Vi ville dessuten ha betalt for å slippe, he he.
    ps:Savna ikke Byfesten et øyeblikk!

    SvarSlett
  2. De "mura" inn torvet med høye gjerder med plast rundt. Så sto det sikkert vakter ved hver innang. Billetter kunne sikkert kjøpes diverse steder på forhånd. Jeg var ikke tilstede under konserten, så jeg aner ikke hvordan det fungerte i praksis.

    Jeg synes Byfesten kan være helt OK, men den er veldig væravhengig.

    SvarSlett