28.6.09

Bryllup

I går var jeg den heldige gjest i et vakkert, velorganisert og tradisjonsrikt bryllup. Mannens fetter giftet seg med sin kjæreste gjennom (hvis jeg ikke tar helt feil) åtte år. Ganske imponerende med tanke på at bruden fortsatt bare er 23. Været var strålende hele dagen, kanskje med en tendens til noe høy temperatur (hørte noen nevnte noe om 33 grader), men lokalene festen ble holdt maktet å holde den verste heten unna til tross for at det var rundt 85 gjester til middag. Egentlig skulle Mannen vært toastmaster i dette bryllupet, noe jeg gledet meg stort til, men siden han i skrivende stund trolig fortsatt oppholder seg i Kabul, ble oppgaven istedet vel gjennomført av mannen til en av brudgommens kusiner.

Bruden var vakker, maten var god, vinen var god, gjestene var hyggelige og talene var absolutt hørverdige. Brudeparet kan se tilbake på en svært vellykket dag. Tusen takk for at jeg fikk være med å feire den sammen med dere!

Endelig mann og kone. Legg merke til brudens sko!

Rette ektefolk på kirketrappa. Bruden hadde en nydelig og ganske enkel hvit kjole.

Brudepar med forlovere. Brudens forlover selvfølgelig antrukket i - lilla!

Love is in the air!

Litt detaljer: lilla sko, lilla brudebukett, bryllupskake med lilla blomster og - sjarmerende nok - Minni og Mikke-brudepar!

Og, for de som ikke er klar over det, lilla is the new black! Masse detaljer i lilla og mange gjester i lilla antrekk. Og sånn litt apropos lilla: Siden jeg i forrige bryllup jeg var i for ca to år siden var helantrukket i lilla, regner jeg med at jeg er forut for min tid. I går var jeg blå. Så derfor kommende bruder, blue will be the next new black!

2 kommentarer:

  1. Kjære Heidi!
    Tusen takk for et nydelig og svært hyggelig innlegg om vårt bryllup! Mange flotte bilder har du tatt også (regner med vi kan få en kopi...). Ha en fortsatt fin sommer, og hils hele familien din i inn- og utland! Klemmer fra Sonja & Asbjørn.

    SvarSlett
  2. Bilder kommer selvfølgelig! Tok over 400 stykker... :o)

    SvarSlett