10.12.09

Den store gjøre-dagen!


I dag er det en av de første store gjøre-dagene før jul. Fri fra jobben og med tanker om å få unna en del rydding og rengjøring samt opptil flere gaveinnkjøp. Men fri fra jobben er fri fra jobben og da kan man iallefall sove til man våkner av seg selv! Tror man...

Én ting er at man har glemt å skru av vekking på mobilen, sånn at den som vanlig setter i gang ti på halv sju. Men den er det jo bare å skru av og så kan man snu seg over på andre siden for å sove videre. Verre er det når telefonen ringer en times tid seinere. Og man får Mannen på øret som må fortelle at flyreisa hjem har blitt utsatt litt til. Av noe sånt som 140 som som startet på hjemreisen på søndag, fikk 120 plass på flyet på onsdag. De siste 20 skulle reist på torsdag, men fikk deretter utsatt reisen med nok et døgn. Kan jo hende han er hjemme til jul...

Mannen var ørlite lei seg for å ha vekket meg på fridagen min (vi snakket om den seinest i går). Men når man nå først har gjøre-dag, er det jo greit å komme seg opp! Men så slår det meg, hvorfor er det så stille i huset? Hvor er avkommet som nå burde vært i full gang med å gjøre seg klare til skole? Og selvfølgelig, når mor sover, da sover barna også... Og etter litt vekking og stress, har de som skulle av gårde kommet seg av gårde  og mor sitter i sofaen med pc og te. Og her skal hun sitte en hel tekopp til før hun begynner å virke.

2 kommentarer:

  1. Håper du virket til slutt og fått gjort masse på dagen din! Jeg har min på mandag!

    SvarSlett
  2. Jeg virket! Selv om man aldri rekker over så mye som man tror. Håper dagen din blir så effektiv/kos som du ønsker! :o)

    SvarSlett